بوشهر - امام جمعه شهر نخل تقی گفت: هفته وحدت در ایران شعار نیست بلکه شعور اسلامی است و همه برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع در کنار هم و با اتحاد و همدلی ثابت کرده اند که نامگذاری این هفته بعنوان هفته وحدت یک شعار نبوده و دید دقیق امام خمینی (ره) و آینده نگری ایشان را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۷۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

شیخ محمد انزاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهرستان عسلویه استان بوشهر، بمناسبت هفته وحدت در شهر نخل تقی شهرستان عسلویه اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) پایه گذار هفته وحدت در انقلاب اسلامی ایران بود و بعد از ایشان تحت تدابیر حکیمانه حضرت امام خامنه ای با عظمت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بقیه کشورهای اسلامی نیز به تاسی از جمهوری اسلامی ایران این هفته مهمون و مبارک را جشن می گیرند، بیان کرد: در مراسمات شادی این هفته طیف بزرگی از علمای اهل تسنن و تشیع در کنار هم در این جشن ملی مذهبی شرکت می کنند.

وی افزود: هفته وحدت در ایران شعار نیست بلکه شعور اسلامی است و همه برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع در کنار هم و با اتحاد و همدلی ثابت کرده اند که نامگذاری این هفته بعنوان هفته وحدت یک شعار نبوده و دید دقیق امام خمینی (ره) و آینده نگری ایشان را نشان می دهد.

شیخ انزاری تصریح کرد: بنا به فرموده خداوند در قرآن کریم وحدت و اتحاد مسلمانان باعث نجات آنها و خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

وی گفت: خداوند همواره مسلمانان از نزاع و جدال نهی کرده چون باعث خسران شده و عظمت اسلام و مسلمانان را تضعیف خواهد کرد.

امام جمعه شهر نخل تقی افزود: در کشورهای اسلامی نظیر یمن، بحرین، عراق و سوریه این درگیری های ایجاد شده به خواست امریکا و متحدانش بوده و تنها آنها از این کشمکش ها سود می برند و می خواهند به کشورهای اسلامی مسلط شوند و باعث تضعیف آنها شوند که باید دولتمردان کشورهای اسلامی هوشیار باشند.

وی خاطر نشان کرد: اینجا پاکستان و مصر نیست اینجا ایران است و ما در جنگ نظامی و جنگ فرهنگی هوشیار و بیداریم و گوش به فرمان رهبری هستیم چرا که هفته وحدت فقط یک هفته نیست بلکه همه روزها و هفته ها و سال ها برای همه ایرانیان هفته وحدت است.

وی در پایان افزود: شاکریم که رهبری عالم،حکیم،شجاع و آگاه داریم که قبل از علمای شیعه و اهل تسنن فتوا می دهند و توهین به مذاهب را حرام اعلام می کنند و نمیگذارد کسی بین اهل تسنن و تشیع اختلاف بیندازد و این از برکات انقلاب اسلامی است و دشمن نمتواند ببیند که دو مذهب تشیع و تسنن مثل برادر در کنار هم هستند و با هم اتحاد و وحدت دارند.


ارسال نظرات