مسئول کمیته پیگیری اقدامات تشییع لندنی حوزه علمیه قم
مسئول کمیته پیگیری اقدامات تشییع لندنی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه نابودی آمریکا و اسرائیل دغدغه مشترک اهل سنت و تشیع است، گفت: تشیع لندنی به دنبال تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام است
کد خبر: ۸۷۹۱۹۹۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالرحیم بیرانوند مسئول کمیته پیگیری اقدامات تشییع لندنی حوزه علمیه قم در همایش « بررسی و نقد تشیع لندنی» که به همت سپاه ناحیه ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه تشیع لندنی به دنبال تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام است، گفت: در کشورمان اهل سنت و شیعه به طور مسالمت آمیز و متحد در کنار یکدیگر زندگی می کنند ولی تشیع لندنی سعی دارد اختلاف ایجاد کند.

 وی افزود: بیش از 100 عالم سنی ترکمن در یک جلسه به این مسئله که وهابیت را قبول ندارند، شفاف موضع خود را بیان کردند و وهابیت را به عنوان عامل تفرقه می دانند.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه فِرق تصریح کرد: یکی از علمای آن جلسه عنوان کرد که اهل سنت دوستدار اهل بیت و فرزتدانشان(ع) هستند و بسیاری برای کودکان خود نام " مشهدرضا" را انتخاب کرده‌اند و با توجه به عشق به امام هشتم بیشتر اوقات پیاده به زیارت ان حضرت می روند.

 وی ادامه داد: بسیاری از بسیجیان ما در مناطق مرزی اهل سنت هستند و از مرزها دفاع می کنند. این بدان معناست که هر هم شیعه و هم سنی یک دغدغه مشترک دارند و نمی خواهیم وهابیت یا تشیع لندنی، جوانان ما را تکفیری کنند.

 حجت‌الاسلام بیرانوند با اشاره به پخش 22 شبکه تشیع لندنی از شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: در حالیکه که به شبکه های ما اجازه پخش نمی دهند شبکه هایی را که مروج خشونت و تکفیر هستند را علاوه بر اجازه پخش در لندن و لس آنجلس مورد حمایت قرار می‌دهند.

 وی با هشدار به مسئولین ادامه داد: طبق آمار حدود 70 درصد مردم ایران ماهواره دارند و یکی از اهداف این شبکه های تشیع لندنی جذب مخاطبان مذهبی است تا بتوانند مداحان و هیئتی ها را تغییر نگرش دهند،  پس باید مراقب بود.

 این استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از نگاه های آنها سکولاریسم و دیگری پلورالیسم است ولی با فلسفه و عرفان مشکل دارند.

 وی تصریح کرد: باید از جریانی که نفاق آن عمیق تر است، ترسید زیرا ضربه شدیدتری می تواند بزند، نفاق جریان صادق شیرازی را تا می توانید باید به مردم بگویید تا آگاه شوند.

 بیرانوند افزود: برخورد سلبی با جریان صادق شیرازی در قم آسان است ولی می خواهیم به مردم آگاهی بدهیم و از قدرت استفاده نکنیم وگرنه خود صادق شیرازی نه سابقه علمی نه سابقه عرفانی و نه سابفه جهادی مانند دیگر علما دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات