امام جمعه ابهر:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج سنت‌های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری

ترویج سنت‌های حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری اقدام پسندیده و تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۰۰۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه ابهر در دیدار با مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ضمن تقدیر از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد بر حضور بیشتر خیران در ارائه خدمات به نیازمندان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در این مراسم با اشاره به آیات قرآنی نازل شده درباره فریضه دینی زکات اظهار کرد: زکات حق خداست و کشاورزی که زکات میدهد و حق خدا را ادا میکند منتظر واقعی امام زمان عج است.

وی با بیان اینکه زکات به معنای تطهیر مال است، افزود: باید همانطور که به تطهیر و زیبایی جسم توجه داریم به تطهیر مال نیز حساس باشیم، چرا که توجه به این امر موجب تضمین اموال و پاکی دل و روح میشود.

امام جمعه ابهر با اشاره به رویکرد کمیته امداد در امر جمع‌آوری زکات، توانمندسازی و کمک به ایتام افزود: ترویج سنت‌های حسنه انفاق ، احسان و نیکوکاری اقدام پسندیده و تاثیرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود، اما باید توجه کنیم که حضور خیران تاثیرگذاری آن را بیشتر خواهد کرد.

وی کمک به نیازمندان و محرومان را موجب رضایت‌مندی خداوند اعلام کرد و گفت: رضای خدا در دلهای شکسته است، از همین رو از خیران دعوت می‌شود که برای ارائه خدمات بهتر به محرومان جامعه همراهی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر مشارکت خیران در زمینه حل مشکلات ازدواج جوانان نیازمند افزود: در حال حاضر کمیته امداد ابهر برای ارائه خدمات کمک هزینه جهیزیه مربوط به 40 نوعروس تحت پوشش در زمینه ‌های مختلف با مشکل مواجه شده و نیاز به حضور ومشارکت خیران در این زمینه است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ابهر نیز در این دیدار به تعداد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد ابهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2 هزار و 750 خانوار با جمعیت 5 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد ابهر هستند.

ارسال نظرات