احداث نیروگاه 32 مگاواتی برق در مشگین شهر

فرماندار مشگین شهر گفت: نیروگاه 32 مگاواتی برق توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در کنار پل معلق مشگین شهر احداث می شود .
کد خبر: ۸۷۹۲۰۲۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از اورامی، میرعلی رحیمی زاد گفت: برای احداث این نیروگاه با سرمایه گذار بخش خصوصی رایزنی شده که ان شاالله در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی آن در مشگین شهر خواهیم بود .

وی بیان کرد: این نیروگاه علاوه بر تامین برق شهرستان اشتغال زیادی را ایجاد و از بخار تولیدی آن در گلخانه ها هم استفاده خواهد شد .

فرماندار مشگین شهر احداث این نیروگاه را ضروری دانست و افزود: هم اکنون مشگین شهر دارای پست برق 63 کیلووات است که تکافوی تامین برق را ندارد و لازم است این نیروگاه که بعنوان پدافند غیرعامل ایفای نقش می کند در این شهرستان احداث شود .

رحیمی زاد با اشاره به پیشرفت فزیکی پایاب سد سبلان مشگین شهر اظهار کرد:پایاب این سد با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در حال اجراست که در صورت تکمیل سه هزار و200 هکتار اراضی را زیر پوشش خود قرار می دهد.

وی عنوان کرد: مقرر شده در این سد از الگو های کشت برتر نظیر سویا که نیاز کمتری به آب دارد استفاده شود که به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است .

وی اضافه کرد: در صورت اختصاص 270 میلیارد ریال اعتبار از محل اوراق خزانه و مشارکت بخش خصوصی پایاب این سد در کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد که البته در حال حاضر هم از پایاب سد بصورت سنتی وپمپاژ استفاده می شود اما استفاده صنعتی ،مدرن و آبیاری قطره ای از این سد مد نظر است که در صورت تکمیل شاهد استفاده بهینه از آن خواهیم بود .

فرماندار مشگین شهر با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد احمد بیگلو هم گفت: این سد تنها سدی است که مخزن و پایاب آن همزمان اجرا می شود و بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی شده تا پایان سال 96 آبگیری شود

رحیمی زاد در خصوص مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در مشگین شهر بیان کرد: مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این شهرستان مطلوب است با این حال لازم است بیش از این هم مشارکت بخش خصوصی افزایش یابد چرا که زمینه سرمایه گذاری در مشگین شهر مهیا شده است .

وی با اشاره به فعال شدن واحد های راکد در مشگین شهر افزود: برای بررسی مشکلات واحدهای راکد نشستی با صاحبان واحدهای تولیدی برگزار می شود تا از نزدیک مشکلات نقدینگی آنها احصا و در تامین آن با بانک های عامل هماهنگی صورت بگیرد .

فرماندار مشگین شهر از احداث مجتمع دامپروری 600 راسی قابل افزایش تا پنج هزار راس در این شهرستان خبر داد و گفت: این مجتمع در بخش قصابه با مشارکت بخش خصوصی بزودی کلنگ زنی می شود .

ارسال نظرات
آخرین اخبار