پیامبر اکرم(ص) با فقرا مجالست داشت و با مسکینان غذا می خورد و اهل فضل را در مردم و خویشان گرامی می داشت و بر کسی جفا روا نمی داشت.
کد خبر: ۸۷۹۲۰۴۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، جانشین تیپ 36 انصارالمهدی(عج) سپاه استان زنجان به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) در جمع رزمندگان زنجان در منطقه مرزی سردشت گفت : رسول خدا(ص) بردبارترین ، شجاع ترین، مهربانترین و بخشنده ترین مردم بود.

سرهنگ عباسی افزود: آن حضرت بر زمین می نشست و می خوابید و پای افزارش را خودش تعمیر می کرد همیشه در خدمت خانواده اش بود ، هدیه را می پذیرفت هر چند که جرعه ای شیر باشد و نگاهش را در صورت کسی خیره نمی کرد ، برای رضای خدا خشم می گرفت نه برای خودش، بیشتر لباسهایش سفید رنگ بود و جامه را از سمت راستش در بر می کرد و از بیماران اگر چه در دور افتاده ترین نقطه مدینه بودند عیادت می کردند .

وی به دیگر ویژگیهای اخلاقی پیامبر(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: آن حضرت با فقرا مجالست داشت و با مسکینان غذا می خورد و اهل فضل را در مردم و خویشان گرامی می داشت و بر کسی جفا روا نمی داشت بدی را با بدی پاسخ نمی داد بلکه می بخشید و گذشت می کرد و با هرکس ملاقات می کرد و وی همواره نخستین کسی بود که به دیگران سلام می داد .

جانشین تیپ 36 انصارالمهدی(عج) در پایان تاکید کرد : رسول خدا(ص) نیروهایى را که براى سرایا و جنگ با دشمن اعزام مى کرد به دوستى و مدارا با مردم و عدم یورش و شبیخون علیه ایشان وصیّت و سفارش مى فرمود. او بیشتر دوست داشت دشمن را به سوى صلح منقاد کند، نه این که مردانِ ایشان را بکشد. آن حضرت سفارش مى کرد تا پیر مردان، کودکان و زنان را نکشند و بدن مقتول را شکنجه و مُثله نکنند. وقتى قریش به او پناه آوردند، محاصره اقتصادى آنان را لغو و با تقاضاى ایشان، براى تهیّه گندم از یمن، موافقت فرمود. او به صلح کامل در جهان دعوت مى کرد و از جنگ، جز به هنگام ضرورت و ناچارى، پرهیز داشت.

ارسال نظرات