رئیس پژوهشگاه مطالعات مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام مختاری گفت: همه نهاد ها اعم از دولتی و غیر دولتی مانند آموزش و پرورش و همه مراکز آکادمیک وظیفه دارند در راستای تحکیم و تقویت بنیه تقریبی جامعه تاثیر گذار باشند.
کد خبر: ۸۷۹۲۰۷۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم وحدت میان مسلمانان جهان گفت: ما در عصری قرار گرفته ایم که استکبار جهانی به دنبال ایجاد رخنه و تفرقه میان پیروان مذاهب اسلامی است.

وی در ادامه افزود : نگاه های افراطی و گروهک هایی همچون داعش که در حال حاضر بروز وظهور یافته اند مولود دست استکبار جهانی هستند؛ لذا پیداست که امروز ما بیش از هر زمان به وحدت، همبستگی و همدلی جمعی نیاز داریم تا به شکل گیری امت واحده کمک شود.

رئیس پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این است که با پدیده تکفیر و جریانات افراطی تکفیری به نوعی مقابله کنیم، لذا کنفرانس وحدت امسال با موضوع مقابله با اندیشه های تکفیری و افراطی در حال شکل گیری است که به نوعی در گفتمان سازی وحدت موثر و مثمر ثمر خواهد بود.

حجت الاسلام مختاری در پایان یادآور شد: البته این تنها مسئولیتی نیست که بر عهده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است بلکه همه نهاد ها اعم از دولتی و غیر دولتی مانند آموزش و پرورش و همه مراکز آکادمیک وظیفه دارند در راستای تحکیم و تقویت بنیه تقریبی جامعه تاثیر گذار باشند.

ارسال نظرات