رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما الان چیزهایی می‌بینیم که خود گمرک مسیر ورود قاچاق در کشوراست آیا قاچاقچی‌ها در گمرک هم نیرو دارند؟؟
کد خبر: ۸۷۹۲۱۲۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول دیناروند در نشست ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه گفت: قاچاق کالاهای سلامت یک و نیم میلیارد دلار است.

وی درباره فرآورده‌های آرایشی اظهار کرد: باید دقت کنیم بازار جهانی فرآورده‌های آرایشی حداقل 400 میلیارد دلار است چون شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و بازار لوازم بهداشتی جداست.

دیناروند به قاچاق برندهای معتبر اشاره کرد و افزود: برخی از این برندها 7 نوع تقلبی دارند. جامعه و قشر متوسط پایین، هدف این قاچاقچیان هستند که خطرناک است و سلامت جامعه را هدف قرار می دهد.

وی با اشاره به تاکید جمشیدی رییس سازمان تعزیرات بر نظارت دقیق گمرک‌ها گفت: ما الان چیزهایی می‌بینیم که خود گمرک مسیر ورود قاچاق در کشوراست آیا قاچاقچی‌ها در گمرک هم نیرو دارند؟؟

دیناروند ادامه داد: فرآوردهای آرایشی به این وفور با رقم  1.2 میلیارد دلار بسیار زیاد است و در ابوظبی و دوبی طراحی و وارد می شود و توزیع‌کنندگان بزرگ هم دست اندرکار هستند.

رئیس سازمان غذا دارو با اعلام اینکه اعلام آمار استفاده ایران به عنوان بزرگترین مصرف کننده لوازم ارایشی در دنیا اشتباه است، گفت: هر چند که رشدمان در این بازار زیاد است و در خاورمیانه دومین رده مصرف را داریم.

ارسال نظرات