خبرهای داغ:
مسیحی مسلمان شده در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:

ایرانی ها در کل تاریخ نمونه بوده‌اند

داستی ماکسیمیلیام مولر مسیحی که به دین اسلام گرویده در مراسم کانون دانشجویی مذهبی عشاق المهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: ایرانی ها در کل تاریخ نمونه بوده‌اند.
کد خبر: ۸۷۹۲۱۳۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، داستی ماکسیمیلیام مولر مسیحی که به دین اسلام و مذهب تشیع گرویده است در مراسم کانون دانشجویی مذهبی عشاق المهدی (عج) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد از داستان زندگی خود و چگونگی گرایشش به دین مبین اسلام سخن گفت.

وی در مورد اولین جرقه‌های روی آوردنش به دین اسلام گفت: من دوست صمیمی داشتم که مسلمان بود و تقریباً همیشه باهم بودیم روزی از روزها که مثل همیشه برای غذا خوردن می‌رفتیم به او گفتم فردا کجا برویم و غذا بخوریم و او به من گفت فردا ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و من نمی‌توانم غذا بخورم و وقتی دلیلش را از وی جویا شدم به من گفت باید روزه‌بگیرم درحالی‌که او هم برای اولین بار بعد از سن قانونی باید روزه می‌گرفت لذا من هم با او چیزی تا شب نخوردم و به‌نوعی اولین روزه خود را گرفتم و این برای تمام ماه رمضان برای من هم تکرار شد و در خانواده او هم اخلاقیات را بسیار دیدم لذا به این نتیجه رسیدم که این راهی درست است و می‌توان دنبال کرد.

مولر بابیان اینکه مدت سه سال مسلمان شدنم را از خانواده‌ام مخفی کردم چراکه شاید شوکی به خانواده وارد می‌شد اما به‌تدریج این مساله را با خانواده مطرح کردم افزود: الآن خانواده‌ام با این موضوع مشکلی ندارند.

وی در مورد دید مردم دنیا در مورد اسلام بیان کرد: در رسانه‌ها به‌نوعی اسلام هراسی به راه انداخته‌اند درحالی‌که دید مردم نسبت به مسلمانان این‌گونه نیست و رسانه‌ها با بزرگ کردن امثال داعش قصد ایجاد ترس از اسلام را دارند درحالی‌که مثلاً یک پزشک متدین مسلمان را نشان نمی‌دهند تا نمونه‌های خوب را هم تداعی کرده باشند.

وی در مورد آزادی در آلمان گفت: مردم از هر قوم و مذهبی در آلمان آزاد هستند و کسی با عقاید آنان کاری ندارد اما در هیچ جای دنیا آزادی به معنایی که هر کس هر کاری را انجام دهد نیست مثلاً شما در مورد اسرائیل اگر حرفی بزنید شدیداً مورد توبیخ قرار می‌گیرید.

این مسیحی مسلمان شده اظهار کرد: ایران واقعاً فرهنگی غنی دارد و هنر و معماری در ایران بسیار زیباست و باید بیشتر اهمیت داده شود و شما باید کشورتان را بسازید و آینده از آن شماست.

ایرانی ها در کل تاریخ نمونه بوده‌اند 

مولر با تأکید بر اینکه سختی همیشه هست اما ایرانی‌ها توانایی‌های زیادی دارند و باید باانگیزه بیشتر کشورشان را بسازید گفت: در آلمان با ایجاد شرکت‌های کوچک و چندنفره، خود جوانان ایجاد اشتغال می‌کنند و در ایران هم شما می‌توانید با ایجاد بنگاه‌های زودبازده همین کار را تکرار کنید و خودتان هرچند با سختی این مهم را انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری چهارفصل است و لازم نیست با این طبیعت زیبا به خارج از کشور مسافرت کنید تصریح کرد: به‌عنوان ایرانی و شیعه باید همیشه نمونه بمانید چراکه ایرانی‌ها در کل تاریخ همیشه نمونه بوده‌اند اروپا هم درزمانی خیلی پیشرفته نبود اما ایرانی‌ها همیشه پیشرفته بودند حتی زیر بار تحریم‌ها.

داستی ماکسیمیلیام مولر در پایان سخنان خود به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

در این مراسم که به همت کانون دانشجویی عشاق المهدی (عج) و به مناسبت هفته وحدت برپاشده بود کانون‌های دانشجویی موسیقی، رادیو و تئاتر برنامه‌هایی را اجرا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها