طی امسال انجام شد

حضور 601 دانشجوی بسیجی کردستانی در مناطق محروم استان

مسئول بسیج دانشجویی کردستان گفت: امسال 601 دانشجوی بسیجی از دانشگاه های استان در قالب اردوهای جهادی در سه شهرستان دیواندره، سقز و مریوان به محرومیت زدایی پرداختند.
کد خبر: ۸۷۹۲۱۴۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی محمدپناه در مراسم تجلیل از دانشجویان جهادگر استان که شامگاه سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد گفت: امسال 601 دانشجوی بسیجی  از دانشگاه های استان کردستان در قالب اردوهای جهادی در سه شهرستان دیواندره, سقز و مریوان به محرومیت زدایی پرداختند.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان افزود: این دانشجویان که اکثرا بومی استان هستند در 5 گروه پزشکی, عمرانی, آموزشی, دامپزشکی و فرهنگی در روستاهای محروم به فعالیت مشغول شدند.

 

به گفته محمدپناه سرگروه های اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه ها اعزام شدند تا با نیاز سنجی در این روستاها, برنامه ریزی های خود را برای رفع این کمبودها انجام دهند و در نهایت با برگزاری جلسات مختلف و کار کارشناسی در ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان کارها و اقداماتی که میشد در طول 10 روز در روستاهای محروم انجام داد انتخاب شد.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان تصریح کرد: دانشجویان در این اردوها با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی همانگونه که در عرصه علم و دانش حضور دارند، آموخته های خود را در مناطق محروم نیز به نمایش می گذارند.

 

محمد پناه یادآور شد: اردوهای جهادی اگر چه دارای خدمات بسیار ناچیز و کوتاه مدت هستند، اما همین خدمات مختصر، به جهت دارا بودن تأثیر فرهنگی عمیق، امید و انگیزه زندگی را در میان مردم منطقه زنده می کند.

 

وی افزود: اطلاعاتی که دانشجویان با حضور خود در مناطق محروم استان کردستان جمع آوری کرده اند می تواند چراغ راهی برای مسئولین استان باشد که چگونه برای رفع محرومیت این روستاها به مردم خدمت کنند.
 

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان تاکید کرد: علارغم اینکه رنگ محرومیت بر چهره برخی از روستاهای استان کردستان وجود دارد و مردم این مناطق مورد بی مهری مسئولین مختلف قرار گرفته اند اما باز شکرگذار خدمات هر چند اندک برخی از مسئولین هستند.

محمدپناه با بیان اینکه این دانشجویان با ارائه خدمات بی منت به مردم مناطق محروم ثابت کردند که برای انجام خیلی از کارها به منابع مالی نیازی نیست تاکید کرد: پیام اردوهای جهادی این است که با دست خالی هم می شود کار انجام داد فقط همت لازم است.

 

وی یادآور شد: دانشجویان ثابت کردند که مشکلات موجود در کشور با اراده جهادی و عمل به اقتصاد مقاومتی قابل حل است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار