خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری قزوین گفت: فعالیت ها و خدمات حمایتی امداد در زمینه فرهنگی بسیار ارزشمند و موثر است و باید بیش از پیش گسترش یافته و دستگاه های دیگر در این راستا با امداد همکاری افزون تری داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۹۲۱۶۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بیسیج در قزوین، جمال انصاری رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین رسالت امداد را دارای ابعاد مختلف خدمتی خواند و اظهار کرد: کار رسیدگی به نیازمندان را نمی توان محدود در مباحث اقتصادی خواند چراکه براساس حدیث نبوی وقتی از دری فقر بیاید کفر را هم به دنبال خود خواهد داشت.

وی ادامه داد: این کلام نبوی را امروز بعد از بیش از یک هزار و 400 سال درمی یابیم که در موضوع فقر تنها مسائل اقتصادی مطرح نیست بلکه آسیب های اجتماعی و مخاطرات فرهنگی و اجتماعی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: وقتی با چنین گستره و نگاه بازی به موضوع نگاه می کنیم درمی یابیم که خدمات کمیته امداد نمی تواند محدود به کمک های معیشتی باشد بلکه حمایت های فرهنگی و اجتماعی نیز بخش اعظم کار امداد است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت های فرهنگی و اجتماعی در کمیته امداد براساس گزارش ارائه شده قابل تقدیر است ولی این حمایت ها باید گسترش یابد؛ این موضوع از آن جهت مورد توجه دستگاه قضاست که امر پیشگیری بر هر کاری مقدم است.

انصاری بیان کرد: موضوع پیشگیری باید اساس و محور برنامه های جاری در جامعه باشد؛ وقتی در بهداشت جسمی، رفتاری و اخلاقی جامعه توجه داشته باشیم دیگر نیازی به گسترش مراکز درمانی، بیمارستانی و نهادهای حمایتی در جامعه نخواهیم داشت.

وی توضیح داد: غفلت در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مراتب خطرات بیشتری در جامعه دارد از این رو فعالیت ها و خدمات حمایتی امداد در زمینه فرهنگی بسیار ارزشمند و موثر است و باید بیش از پیش گسترش یافته و دستگاه های دیگر در این راستا با امداد همکاری افزون تری داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با تقدیر از فعالیت های فرهنگی کمیته امداد گفت: متأسفانه دیدگاه های علمی در حوزه اجرایی مسائل فرهنگی و اجتماعی ضعیف است و جامعه ما در این زمینه حساسیت های لازم و بایسته را ندارد تا دریابد که آسیب های اجتماعی مقابله نمی خواهد بلکه باید پیشگیری جدی گرفته شود.

توانمندسازی سیاست اساسی در کمک به نیازمندان است

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین همکاری امداد با اقشار مختلف را برای ارائه خدمت افزون تر به نیازمندان و محرومان دانست و اظهارکرد: ما از مشارکت دادگستری در اجرای طرح برکت قدردانی می کنیم این طرح در همه دستگاه ها در حال انجام است و خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن دشه است.

وحید میرزایی بافتی اعلام کرد: امداد به دنبال توانمند کردن خانواده ها در عرصه های مختلف زندگی است تا فقر در خانواده مددجو باقی نماند و به فرزندان آنها نیز سرایت نکند از این رو در کنار کمک معیشت به خانواده های نیازمند، عمده فعالیت امداد بر  توانمندسازی نیازمندان استوار است چراکه این زیبنده نظام نیست که در استان قزوین حدود 22 هزار مددجوی تحت حمایت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه باید هرچه بیشتر با فرهنگ کار و تلاش آشنا شود و در این میان امداد سعی و تلاش خود را بر این محور قرار داده است تا اشتغال و توانمندسازی مددجویان بستر کاهش یا قطع وابستگی آنها از امداد شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: برنامه اشتغال امداد تنها محدود به افراد مستعد کار نیست حتی برای افراد کارافتاده نیز برنامه هایی برای درآمدزایی داریم، شکی نیست که هر چه ما در بخش اشتغال زایی فعال تر باشیم در کاهش آسیب های اجتماعی موفق هستیم و در استان نیز تأثیرگذار خواهیم بود.

وی تأکید کرد: مردم نیز باید با توجه به مسئولیت اجتماعی مشارکت داشته باشند البته هر اقدامی بدون داشتن پیوست فرهنگی نتیجه اثربخش و ماندگاری نخواهد داشت از این رو برنامه های فرهنگی امداد با جدیت در حال اجراست و در صورت اختصاص منابع مالی بیشتر و همچنین کمک خیران بیش از پیش می تواند در حوزه حمایت از خانواده های مددجو اجرا شود تا شاهد ایجاد استضعاف فرهنگی در میان مددجویان نباشیم.

میرزایی گفت: در حال حاضر برنامه ریزی کرده ایم تا در آینده یک هزار نیروگاه خورسیدی در قالب مدل خانگی در فضایی حتی به متراژ 40 مترمربع اجرایی شود، این نیروگاه می تواند ماهیانه 700 تا 800 هزار تومان درآمد ایجاد کند که برای این نیروگاه ها دولت برای 20 سال تضمین خرید برق تولید را دارد.

وی یادآورشد: همه ظرفیت های حمایتی باید ختم به توانمندی شود حال در این شرایط استان قزوین بازار 20 میلیونی در اطراف استان دارد که می تواند در مسیر توانمندی و اشتغال خانواده ها فرصت خوبی ایجاد کند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها