سردار رجبی/اردوی جهادی نماد خدمت گذاری ماندگار به مردم مناطق محروم است
کد خبر: ۸۷۹۲۱۷۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،عصر سه شنبه23 آذر ماه مراسم شکوه هجرت دانشجویان جهادگر استان کردستان در تالار دانشجو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان, روسای دانشگاه ها, فرماندار و شهردار و شورای شهر شهرستان های استان کردستان برگزار شد.

 

در این مراسم از 43 دانشجوی جهادگر دانشگاه های سطح استان کردستان که امسال در اردوهای جهادی حضوری فعال داشتند تجلیل شد.

 

 

در این مراسم علی محمدپناه مسئول بسیج دانشجویی استان  کردستان گفت: امسال 601 دانشجوی بسیجی  از دانشگاه های استان کردستان در قالب اردوهای جهادی در سه شهرستان دیواندره, سقز و مریوان به محرومیت زدایی پرداختند.

 

وی  افزود: این دانشجویان که اکثرا بومی استان هستند در 5 گروه پزشکی, عمرانی, آموزشی, دامپزشکی و فرهنگی در روستاهای محروم به فعالیت مشغول شدند.

 

به گفته محمدپناه سرگروه های اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه ها اعزام شدند تا با نیاز سنجی در این روستاها, برنامه ریزی های خود را برای رفع این کمبودها انجام دهند و در نهایت با برگزاری جلسات مختلف و کار کارشناسی در ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان کارها و اقداماتی که میشد در طول 10 روز در روستاهای محروم انجام داد انتخاب شد.


 
سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان  در این مراسم گفت: هر چند ما از عملکرد جهادگران و همکاری مسئولان استان برای تسهیل کارها راضی هستیم اما این آن چیزی نیست که ما میخواهیم چرا که با توجه به اینکه استان کردستان 60 هزار دانشجو دارد باید حداقل 20 هزار دانشجو در اردوهای جهادی حضور پیدا کند.

 

سردار رجبی ادامه داد: این 20 هزار دانشجو حتی اگر زمینه انجام کارهای فرهنگی و عمرانی و ... در روستاهای محروم برایشان فراهم نباشد همینکه در مناطق محروم حضور و با جغرافیای منطقه آشنایی پیدا کنند و عمق محرومیت را درک کنند کافی است.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس تصریح کرد: سال آینده بسیج دانشجویی استان کردستان باید برای حضور 20 هزار دانشجو در مناطق محروم  برنامه ریزی کند چرا که در کردستان علارغم تلاشی که مسئولان داشتند باز محرومیت وجود دارد.

 
اردوی جهادی نماد خدمت گذاری ماندگار به مردم مناطق محروم است

 

وی خواستار فعال تر شدن کارگروه های سلامت, عمران , فرهنگی و اجتماعی در اردوهای جهادی شد و گفت: مشکل ما در روستاها این است که مردم اطلاعاتشان کم است  وهمانطور که میدانید دانایی توانایی است پس باید به مردم روستا آموزش دهید که توانمند شوند.

 

سردار رجبی همچنین خواستار تلاش جدی در کارگروه اقتصاد مقاومتی شد و گفت: هر چند در ارتباط با اقتصاد مقاومتی خیلی حرف زده شده است اما در عمل آنچه که تا امروز دیده ایم در طراز یک کشور انقلابی نیست.


 


 


 


 


 


 


 
 
ارسال نظرات