حجت الاسلام محمد حسن دری گفت: گاهی برای بررسی برخی مسائل، دولت وزرا را با هواپیمای اختصاصی برای گزارش علت مسائل مامور می کند ولیکن مطالبه مردم شرق اصفهان بسیار مهم تر از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد بود.
کد خبر: ۸۷۹۲۲۰۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  مصاحبه ای با امام جمعه موقت کفران انجام داده ایم که متن آن به شرح ذیل است

1 –آیا با قرارداد برجام که کراراً توسط مسئولین گفته می شد تحریم ها برداشته می شود و همواره مقام معظم رهبری به بی اعتمادی به دولت مردان آمریکا تاکید داشتند، مشکلی در کشور حل شد؟

بسم الله الرحمن ارحیم

به نظر می رسد نه تنها نتیجه متناسب نداشته، بلکه بخشی از سرمایه های عظیمی که داشتیم از دست دادیم و مشکلات مختلف در ابعاد اقتصادی و بین المللی همچنان پا برجاست تا حدی که بدتر از گذشته هم شده است و مشکلات اقتصادی کشور از جمله، شرق اصفهان نیز مرتفع نگردیده و دشمنان انقلاب و اسلام و در رأس آنها آمریکای جنایتکار جسورتر و بی پرواتر شده اند.

2 –مروجان فرهنگ برجامی با وجود مشکلات موجود در جامعه در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، مدیریتی، سیاسی تاچه حد توانسته اند در اداره کشور موفق باشند؟

ملت بزرگ ایران و علاقمند به ولایت و شهدا که همواره در طول انقلاب ذکاوت و هوشمندی خود را نشان داده اند و پایبند به آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدا بوده اند، علی رغم وجود تمام مشکلات همه سختی ها را تحمل کرده و بخاطر عشق به ولایت و رهبری و شهدا زیر بار ذلت نمی روند و هرگز تسلیم فرهنگ خفت بار برجامی نشده و  در انتخابات پیش رو نیز با انتخاب اصلح ثابت خواهند کرد که هرگز تسلیم فشارهای برجامی نخواهند شد و تداوم بخش راه امام و شهدا خواهند بود.

3–اثرات حقوق های نجومی و سوء استفاده از بیت المال در توسعه مشکلات کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

سوئ استفاده های مختلف از جمله حقوق های نجومی که برخی آن را حق خود می دانند، نشانه ضعف بارز برخی از مسئولین و عدم نظارت صحیح بر عملکرد و مدیران و دستگاههای دولتی است که اگر نظارت و کنترل صحیح انجام شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی تلاش می کردند شاید امروز شاهد مشکلات گسترده مردم بویژه مردم شرق اصفهان  در حوزه های مختلف  اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... نبودیم.

4- رسالت پیشکسوتان جهاد و شهادت در شرایط فعلی کشور چیست؟

در حال حاضر ضرورت دارد پیشکسوتان جهاد و شهادت که از مصادیق مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیه (احزاب - 23) هستند در جهت تقویت روحیه انقلابی و جهادی تلاش نمایند و نسبت به شناخت دوست و دشمن انقلاب  و ولایت دقیق عمل کنند و در میثاقی که با خدا و پیامبر (ص) ، امام راحل و شهدا بسته اند پایدار و وفادار باشند.

اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس با لبیک گویی به امام خمینی(ره) برای مبارزه در جنگ سخت نظامی دشمن با حضور مان جبهه های حق علیه باطل را گرامی می بخشیدیم امروز هم وظیفه داریم با لبیک گویی و پیروی از امام و مقتدایمان مقام معظم رهبری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در جنگ نرم با قلم و بیان و کار و کوشش  برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسل های که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند تلاش کنیم و با تحقق اقتصاد مقاومتی  از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

5 –  بعنوان امام جمعه موقت کفران  انتظارات اهالی از دولت رابیان بفرمایید ؟

 دولت باید خادمی خود به ملت را در عمل نشان دهد .جای بسی تاسف است که مردم شرق اصفهان برای مطالبات بحق خود مانند آب شرب خود شون  اعتراض کنند درحالیکه که بیش از۳۰۰شهید در دوران دفاع مقدس بر روی دستانشان تشییع کردند و مسئولان توجهی به این موضوع نداشته باشند

ما نباید جلوی سلطه گران جهانی تسلیم شویم .ثمره تقدیم جان شیرین شهدا و خون پاک آنان عظمت و اقتدار کنونی نظام اسلامی است، آنان رفتند تا امروز همه ما بتوانیم با آرامش، عزت و بزرگی زندگی کنیم بنابراین تکریم و بزرگداشت شهدا به آن است که این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستکبر و ناقضان حقوق بشر تسلیم نشود.

روزی بود که روی پل شهر اژیه پیکرهای مقدس بیش از ۲۰۰شهید تشیع شدند اما اکنون باید همین مردم درگیر مطالبات به حقشان(حق آب) شوند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مطالبات مردم شرق اصفهان باید برای دولتی ها مهم باشد، تاکید کرد: گاهی برای بررسی برخی مسائل، دولت وزرا را با هواپیمای اختصاصی برای گزارش علت مسائل ، مامور می کند ولیکن مطالبه مردم شرق اصفهان بسیار مهم تر از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد است.

تمام مطالبات مردم شرق اصفهان شاید کمتر از یک اختلاسی باشد که در برخی وزارت خانه ها صورت گرفت و باید پیگیری جدی در این خصوص به انجام رسد.

امید است مسئولین محترم، مشکلات مردم را درک کنند و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش نمایند و به گونه ای عمل کنند که در مقابل خون شهدا شرمنده نباشند.

ارسال نظرات