امام جمعه بسطام گفت: مسئولان صداقت و امانتداري را سرلوحه و جزء اولويت هاي خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۷۹۲۲۰۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و تجلیل بسیجیان شرکت سیمان شاهرود که در سالن همایش های این شرکت برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت ایام هفته وحدت مسلام پیامبر اسلام و امام صادق(ع) با اشاره به سخنان آخر پیامبر و وصیت ایشان به مولا علی(ع) اظهار کرد: حضرت در آخرین لحظات عمر با برکت خود در آغوش مولا علی(ع) سه بار نکته ای را تاکید کرد که تفکر بسیج و قرآن و اهل بیت(ع) و انسان های عاقل از آن نشات گرفته و مانند قرآن که جاری است و هر کس از آن بهره ای می برد می توان بهره مند شد.

وی افزود: پیامبر اسلام فرومود(در امانت خیانت نکن، چه کم باشد و یا زیاد، حتی نخ دکمه و سوزن) این گفتار پیامبر بسیار ژرف عمیق و مهم است که در امانت خیانت نکن چه کم و زیاد که البته در دوره آخر الزمان حتی میلیون و میلیارد هم کم است و این حقوق های نجومی به گفته آقایان قانونی و حق است و دفاع می کنند.

رضوی نسب خاطر نشان کرد: اما پیامبر معیار می دهد و اندازه مشخص می کند به اندازه سوزن و نخ دکمه که چقدر کم ارزش هستند و قرآن نیز بیان می کند (مثقال ذره) که باید امانت دار بود و خیانت نکرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) به نقل از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: دو خصلت را باید همه داشته باشند از صدر تا ذیل، اول صداقت و دوم امانتداری که هیچ کس از این دو ضرر نمی کند و این افراد شریک مال مردم هستند و این دو ویژگی اصلی و قطعی انسان هاست.

امام جمعه بسطام اظهار کرد: اگر دو صفت نباشد تجربه و تخصص و علم به درد نمی خورد و باید این دو صفت را دارا بود تا ارزشمند شد.

وی با اشاره به لقمان حکیم عنوان کرد: لقمان در کلامی بیان می کند من دارای امانتداری،صداقت و سکوت بودم که به این مقام رسیدم و این نشان می دهد که هیچ انسانی از صداقت و امانتداری ضرر نمی کند ولو اینکه که کافر و بهائی و یهودی باشد.

رضوی نسب با بیان اینکه دین ما تاکید دارد نباید در امانت خیانت کرد ادامه داد: مسئولیت،اولاد،حرف،مال،آبرو و بسیار چیزهای دیگر امانت هستند و دین اسلام ما را به دزدی و خیانت و حرام دعوت نمی کند ولو طرف مقابل ما کافر و یهودی و بی دین باشد.

وی تاکید کرد: صفات صداقت و امانتداری انسان را اوج می رسانند حال می خواهد هر کس با هر دین و مذهبی که باشد.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه آنچه سبب ماندگاری امام شد صداقت و امانتداری ایشان است و امروز نیز رهبری فرزانه دنباله رو این خط هستند گفت: باید در خود این دو ویژگی را بیشتر از بقیه توجه و پرورش دهیم که اگر اینگونه شد صفات دیگر نیز شامل حال ما می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها