خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: وحدت عامل اصلی بقای اسلام است و تفرقه عامل اصلی گرفتار شدن در دستان استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۷۹۲۲۸۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون هفته وحدتاظهار کرد: جریان حق و باطل در طول تاریخ همواره مقابل یکدیگر بوده اند و جریان باطل برای غلبه و حاکمیت بر حق از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کند.

وی تفرقه افکنی را مهم ترین ابزار دشمن برای رسیدن به اهداف شومش دانسته و ادامه داد: تفرقه افکنی از کاربردی ترین ابزارهای دشمن برای رسیدن به مقاصدش است، لذا از همان صدر اسلام تا به‌حال تفرقه افکنی جزء مهم ترین کارهای دشمن بوده است.

این مسئول تصریح کرد: جهان اسلام برای این‌که به حرکت نوپای خود ادامه دهد و نقش و تاثیرگذاری خود را در جامعه بشریت که همان هدایت بشریت به سوی سعادت و عزت است را به نحو احسن ایفا کند، باید از ابزارهای مهم و کارامد در این عرصه استفاده نماید که رسیدن به وحدت از اصلی ترین آن‌ها است.

معاونفرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوینمطرح کرد: اعتقاد به خدای یگانه، اسلام به عنوان کامل‌ترین دین، حضرت محمد(ص) که خاتم‌الانبیا می‌باشند و قرآن که کتاب آسمانی و نقشه راه حرکت و هدایت همه بشریت به سوی سعادت است از مهم ترین عوامل وحدت در بین مسلمانان است.

نظری ادامه داد: اتحاد در بین این چهار عامل که از اصلی ترین عوامل در بین مسلمانان است سبب ایجاد وحدت بیشتر و جامعه اسلامی بهتر خواهد شد.

وی وحدت را عامل اصلی بقای اسلام عنوان کرد و گفت: ما نباید اجازه دهیم که اختلاف نظر در خصوص مسائل جزئی و فروعات دین سبب از بین رفتن وحدت و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان شود.

این مسئول ضمن اشاره به ضرب‌المثل اختلاف بینداز، حکومت کن تبیین کرد: استکبار جهانی تنها به فکر دستیابی به اهداف خود است و می‌خواهد با ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان و کشورهای اسلامی به حکومت و فرمانروایی برسد.

معاونفرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با بیان داستانی پیرامون لزوم وحدت در جامعه توضیح داد: اگر بشریت و مسمانان با یکدیگر متحد باشند، کسی توانایی رویارویی و شکست آن‌ها را نخواهد داشت.

نظری ضمن اشاره به آیات متعدد قرآن، سخنان پیامبر(ص) که پدر معنوی همه انسان‌ها هستند و هم‌چنین احادیث دیگر معصومین خاطرنشان کرد:وحدت از مهم‌ترین دستورات دینی است و تفرقه همچون بادی است که می‌تواند هرکدام از ما را با خود به سمتی برد.

وی در خاتمه متذکر شد: اگر مسلمانان از گفته های رهبر بزرگ جهان اسلام پیامبر اکرم(ص) دور شوند همچون بره‌ای که به خاطر دوری از گله خود طعمه گرگ مشود، گرفتار استکبار جهانی خواهند شد.

1005/ت30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها