در آستانه دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

خواب انگلستان برای بازگشت به قرن ۱۹ تعبیر نمی‌شود

علی اکبر ولایتی در نشست خبری صبح امروز (چهارشنبه 24آذر) اظهار کرد:با توجه به انتخابات اخیر آمریکا متحدان وی در منطقه به انگلستان روی آورده‌اند اما کاری جز رجزخواندن از عهده انگلیس برنمی‌آید.
کد خبر: ۸۷۹۲۲۹۴
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
به گزارش سرویس بین الملل بسیج  خبرگزاری بسیج دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به انتخابات اخیر آمریکا متحدان وی در منطقه به انگلستان روی آورده‌اند اما کاری جز رجزخواندن از عهده انگلیس برنمی‌آید.
 با توجه به تحولات سریع منطقه و فرصت گردهمایی تعدادی از علمای سنی و شیعه به‌مناسبت هفته وحدت استفاده کردیم تا دهمین اجلاس بیداری اسلامی تشکیل شود.
ولایتی افزود:در این اجلاس 110 نفر از علمای شیعه و سنی دعوت شده اند موضوعاتی که مطرح خواهد شد:
 

1ــ سیره پیامبر اعظم(ص)، الگوی کامل بیداری اسلامی

2 ــ آسیب‌شناسی بیداری اسلامی و آینده آن

3 ــ جریان‌شناسی تفکر انحرافی تکفیری

4 ــ فلسطین مسئله اول جهان اسلام.

 دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه تحولاتی که در جهان اسلام رخ داده در جهان بی‌نظیر است،به موضوعاتی چون پیروزی نهضت یمن علی رغم بمباران بی‌امان سعودیها از فروردین 94 تاکنون،تصویب قانون حشد الشعبی به عنوان یک پیروزی بزرگ برای ملت عراق در برابر تکفیریها، پیروزی تقریباً کامل سوریه در حلب اشاره وگفت: تکفیریهایی که از 70 کشور به این منطقه آمدند و از حمایتهای آمریکا و مزدوران منطقه برخوردار بودند شکست خورده و ما این پیروزیها را به ملت و دولت یمن و سوریه و عراق تبریک می‌گوییم.
 

وی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به سخنان نپخته و حاصل از بی‌تجربگی وزیر خارجه سعودی پاسخ نمی‌دهد اما در عمل پاسخ آنها را می‌دهیم. روزنامه اکونومیست تمام شکستهای عربستان در برابر ایران را حساب کرده که یکی از آنها لبنان و دیگری سوریه است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: سعودیها در عراق هم مجبور شدند سفیرشان را فرا بخوانند و اوپک هم شاهد بودیم که جمهوری اسلامی از حقوق خودش و دوستانش دفاع کرد.

 وی افزود: بدون تردید تحولات منطقه بر مسئله فلسطین اثر گذاشته و مبارزات آنها تشدید می‌شود.
 

ولایتی افزود: با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متحدان منطقه‌ای آن به انگلیس روی آوردند چرا که ترامپ گفته "اگر قرار باشد امنیت سعودیها را تأمین کنیم باید هزینه تلاشهای نظامی ما را بدهند" اما انگلیسیها، کاری جز رجز خواندن از آنها برنمی‌آید.

ارسال نظرات