فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور به منظور حمایت از رونق تولید و اشتغال باید نهادینه شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۰۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در سی‌و‌یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل شرکت پارس سوئیچ زنجان با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور به منظور حمایت از رونق تولید و اشتغال، خاطرنشان کرد: با اختیارات و تدابیر اتخاذ شده در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، باید فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان در میان مدیران نهادینه شده و ادامه یابد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اجرای طرح بخشودگی بدهی‌ها و جرائم حق بیمه کارفرمایان كه در قالب طرح "بخشودگی خوش‌حسابان" از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده، این طرح را نوعی تعامل دولت و سازمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان داخلی دانست و افزود: تعامل دو سویه دولت و دستگاه‌های خدماتی با واحدهای تولیدی، تقویت بخش تولید در کشور را بدنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: همانگونه که بخش خصوصی شرایط دشوار دولت را درک می‌کند، دولت نیز در شرایط دشوار اقتصادی، واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان بخش دولتی و خصوصی را یاری خواهد کرد تا تولیدکنندگان داخلی نگرانی و دغدغه ای جز افزایش تولید، اشتغال و صادرات نداشته باشند.

مدیرعالی استان دستیابی به این تعامل دو سویه را از اهداف و دستاوردهای اجرای طرح رونق تولید در کشور برشمرد و یادآور شد: تسهیلاتی که در قالب طرح‌های رونق تولید به دو بخش صنعتی و کشاورزی در استان زنجان پرداخت شده است، تثبیت 6 هزار شغل موجود در استان و ایجاد 570 فرصت شغلی جدید را به همراه داشته است.

اسداله درویش امیریضمن قدردانی از شبکه بانکی کشور و بویژه بانک‌های دولتی که در پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده، پیام دولت را دریافت نموده و همکاری لازم را داشته اند، ابراز امیدواری نمود: بانک‌های خصوصی نیز با مشاركت در طرح‌های رونق تولید، دستاوردهای اشتغال و تولید را چندبرابر نمایند.

درویش امیری در ادامه جلسه در بررسی مشكلات هر یک از واحدهای تولیدی مشکل‌دار مطرح شده، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا ضمن توجه به رعایت مسائل زیست‌محیطی و با رعایت مصوبات قانونی، همکاری و همراهی بیشتری در رفع موانع واحدهای تولیدی داشته باشند.

استاندار زنجان در پایان به موضوع تهاتر بخشی از مطالبات شرکت پارس سوئیچ از شرکت برق منطقه ای زنجان با بدهی‌های این واحد تولیدی به سازمان امور مالیاتی استان اشاره نمود و ضمن قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های امور مالیاتی در بازپس‌گیری مطالبات دولت، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی موظف اند همانگونه که از حقوق مردم دفاع می کنند، بر دریافت مطالبات و حقوق دولت نیز اصرار داشته باشند.

گفتنی است استاندار زنجان در پایان این جلسه از بخش‌های مختلف شرکت پارس سوئیچ زنجان بازدید نمود.

ارسال نظرات