آیت الله اراکی در نشست خبری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی
آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد امسال شاهد افزایش تقاضای حضور از کشورهای مختلف جهان اسلام برای حضور در کنفرانس وحدت بوده ایم و این یک شاخص و نشانه مثبت برای ماست
کد خبر: ۸۷۹۲۳۰۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
 به گزارش سرویس بین الملل بسیج   خبرگزاری بسیج هر سال شاهد اوج بیشتری در برنامه های هفته وحدت هستیم، امسال مراسم هفته وحدت در ایران و جهان به صورت گسترده تر در حال برگزاری است و این نشان دهنده افزایش توجه به وحدت در جهان اسلام است.
وی افزود: امروز ما شاهد جریان نویی هستیم که جریانهای تخطئه گرا را به انزوا کشانده و شکست هایی را که محور تکفیری تروریستی در منطقه با آن مواجه است بیانگر پایان دوره فتنه گری وآتش افروزی در کل منطقه است.
  وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین محورهای بحث ما در این کنفرانس مربوط به فلسطین است و در این کنفرانس برلزوم حمایت از انتفاضه ملت فلسطین تاکید خواهیم کرد. مجمع تقریب در زمینه مسئله فلسطین اقدامات متعددی انجام داده و کمیته ای ویژه در زمینه مقاومت تشکیل داده و ما معتقدیم که مقاومت فلسطین که در خط مقدم جبهه مقاومت در جهان اسلام قرار دارد.
آیت الله اراکی تاکید کرد: امسال شاهد افزایش تقاضای حضور از کشورهای مختلف جهان اسلام برای حضور در کنفرانس وحدت بوده ایم و این یک شاخص و نشانه مثبت برای ماست. دبیرکل مجمع جهانی تقریب اسلامی در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار خبرگزاری قدس درباره تاثیر تحولات کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای منطقه نظیر لبنان، سوریه، یمن و عراق و فلسطین در عرصه میدانی که هم افزایی بیشتری در تقویت وحدت جهان اسلام ایجاد کرده و لزوم فعالیت نهادهای اسلامی در این زمینه اظهار داشت: برنامه های متعددی در این زمینه انجام داده ایم که تشکیل اتحادیه علمای مقاومت با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از علمای بزرگ جهان اسلام یکی از این برنامه های مهم بود.
ارسال نظرات