خبرهای داغ:
دو خانواده شهید مدافع حرم ظهر امروز با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۳۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
خانواده شهدای مدافع حرم در همایش وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت بررسی آسیب‌ها و راهکارها پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه اسلامی است، اظهار کرد: شهید مفتح به عنوان یک شخصیت برجسته حوزوی و دانشگاهی در راستای تحقق این هدف اهتمام جدی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله شاکری زواردهی به برخی از تلاش‌های شهید مفتح در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: این شخصیت دینی برای انتقال آموزه‌های حوزوی به دانشگاه‌ها راهکارهای مختلف را دنبال کرد چراکه نسبت به تاثیرگذاری مثبت تعامل حوزه و دانشگاه در جامعه به خوبی آگاه بود.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور طی سخنانی رسیدن جامعه به سعادت را یکی از برکات ارتباط مثبت میان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: ایجاد فاصله در میان این دو نهاد گسست‌های بسیاری را در جامعه به دنبال دارد که این گسست‌ها سبب آسیب‌رسانی به مردم می‌شود.

آیت‌الله اعرافی از تاکیدات امام خمینی(ره) نسبت به لزوم ارتباط حوزه و دانشگاه یاد کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی نیز پیروزی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف را نیازمند یگانگی عناصر حوزه و دانشگاه دانسته‌اند چراکه پیوند نخبگان سعادت ملت را رقم می‌زند.

در ادامه این همایش از اساتید فعال در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، خانواده شهید دانشجو حمید اسداللهی و خانواده شهید طلبه حجت‌الاسلام محمدمهدی مالامیری نخستین شهید مدافع حرم که تاکنون پیکر مطهر او به آغوش خانواده بازگردانده نشده است، تجلیل شد.

در میزگرد تخصصی این همایش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی از گستره علوم مختلف در حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: فرهنگ ایران اسلامی باید توحیدی باشد و حوزه به عنوان پایه مروج مبانی توحیدی می‌تواند در دانشگاه تاثیرگذاری مطلوب داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا با اشاره به اینکه فاصله میان حوزه و دانشگاه مشکلات بسیاری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: در حوزه علوم تجربی مبانی هستی‌شناسی باید از معارف اسلامی گرفته شود به همین علت فلسفه دین با ادبیات جدید می‌تواند نقش مشخصی در هستی‌شناسی داشته باشد.

همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی به عنوان دیگر کارشناس این میزگرد از نقش گروه‌های سکولار در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: در دو دهه گذشته این گروه‌ها فعالیت‌های رسمی را در نقاط مختلف کشور دنبال می‌کردند به همین علت چالش‌های مختلفی را برای نظام اسلامی به دنبال داشته‌اند اما اکنون شرایط دانشگاه‌ها با دو دهه گذشته تفاوت بسیاری دارد.

یعقوب توکلی خاطرنشان کرد: در سال‌های ابتدای عمر نظام اسلامی سازمان مجاهدین خلق توانست حدود 100 هزار نظامی جوان را تربیت و جذب کند به همین علت در این شرایط امنیتی توجه گروه‌های مختلف به دانشگاهیان و حوزویان افزایش چشم‌گیری داشت.
ارسال نظرات