خبرهای داغ:
به اعتراف دشمن بین ایران و آمریکا، انقلاب اسلامی نشسته است و تا این انقلاب هست ایران و آمریکا نمی‌توانند دست در دست هم‌دیگر بگذارند. جنگ این دو جبهه پایان‌پذیر نیست، چون جنگ بر سر توحید و شرک است.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۳۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
جنگ دو جبهه انقلاب اسلامی و آمریکا پایان‌پذیر نیست/ استکبار چهار رکن انقلاب را نشانه رفته است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌و المسلمین حاجی‌صادقی، در مراسم تودیع و معارفۀ رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این چند سال موضوعات متعددی را مطرح کردند، ازجمله معرفی اسلام به جوانان اروپا، ماندگاری عناصر انقلاب، تحریف امام و مکتب امام، روحیۀ انقلابی و جهادی و اقتصاد مقاومتی که تصور من این است مباحث مقام معظم رهبری پیوندی منطقی دارد و یک منظومه را دنبال می‌کند. کشف این منظومه مهم است و من از پژوهشگران این پژوهشگاه می‌خواهم که این منظومه را کشف کنند و موضوعات دشمن را افشا نمایند موضوعات خودمان را تقویت کنند، چون دشمن جبهه‌ای وسیع و نامتجانس مقابل انقلاب اسلامی ایران درست. کرده است و توان تبلیغاتی‌اش دراین‌زمینه بالاست.

وی ادامه داد: به اعتراف دشمن بین ایران و آمریکا، انقلاب اسلامی نشسته است و تا این انقلاب  هست ایران و آمریکا نمی‌توانند دست در دست هم‌دیگر بگذارند. جنگ این دو جبهه پایان‌پذیر نیست، چون جنگ بر سر توحید و شرک است، پس، باید ببینیم دشمن در جبهۀ خودش چه می‌کند و ما در جبهۀ خودمان چه باید بکنیم.

جانشین نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه یادآور شد: استکبار چهار رکن انقلاب را هدف گرفته است که عبارت‌انداز: 1. اسلام که موتور حرکت انقلاب است 2. ولایت‌فقیه که جهت‌دهندۀ این حرکت است 3. مردم که اقتدار این حرکت‌اند و 4. روحیۀ تبری و استکبارستیزی. دشمن برای زدن هرکدام از این رکن‌ها راهبردی دارد، ازجمله اسلام‌هراسی برای کشورهای غیرمسلمان، تحریف اسلام، عصری کردن دین، تحریف امام و مکتب امام، زدن راهبرد ولایت، مقابله با شخص ولی‌فقیه و قطع پیوند آن با مردم، دوقطبی کردن جامعه، فشار اقتصادی، ترویج گفتمان سازش، و ... دشمن برای اجرای کردن این امور،  نفوذ فکری، سیاسی و اخلاقی کرده است. پس باید این راهبردهای استکبار افشا شوند و نسخۀ مقابله با آن نوشته شود؛ پس پژوهشگاه سازندۀ مهمات است و باید مهمات آماده کند و به مبلغان و ائمۀ جمعه برساند.

در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی عرب‌پور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت‌الله معتمد به‌عنوان رئیس جدید پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق‰ منصوب گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزت‌الله معتمد رئیس جدید پژوهشگاه بیان داشت: با توجه به گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارزش طرح‌ها، یافته‌ها و داده‌های پژوهشی آن‌هم در شرایط فزایندۀ امروزی، مستلزم دو گام بنیادین، البته آمیخته و عجین شده است. اول اینکه، برنامه‌های راهبردی که مبتنی بر مطالعات تطبیقی، علمی و تحلیلی باشد دوم، تحقیقات بنیادی همراه با شیوه‌های شناختی و نیازنگری است.

وی یادآور شد: در حوزۀ پژوهش علمی باید همچون شهید مطهری اندیشید، چرا که او هیچگاه نه تنها از زمان منقطع نشد، بلکه برای لحظه‌ای عقب نماند. وی دارای یک مکتب و متد علمی و فکری بود که نقطۀ ثقل و محوری آن این بود که «باید با زبان زمان و لهجۀ عصر، کتاب نوشت و سخن گفت».

جانشین نمایندۀ ولی‌فقیه در سپاه در پایان افزود: بدون شک، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با این پیشینه روشن و این فضای مناسبی که در مقیاس داخلی و خارجی پیش رو دارد، می‌تواند در عرصه‌های داخلی و خارجی، موجب هویت سازی و تقویت گفتمان علم و علمی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها