خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در همایش بزرگ یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی در محل مسجد بلال دانشگاه آزاد اسلامی اهر، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه های جامعه را از اصلی ترین اهداف برگزاری همایش و یادواره شهدا در واحد اهر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۴۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نادر اسدی، گفت: واحد اهر افتخار دارد دهمین یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی را با مشارکت و حمایت دانشگاه های پیام نور، فنی و حرفه ای شهید چمران، سپاه اهر، بسیج دانشجویی شهرستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شورای شهر و شهرداری اهر، اوقاف و حوزه علمیه شهرستان اهر برگزا می کند.

وی اهداف از برگزاری این یادواره را در مرحله نخست تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در لایه های مختلف جامعه بالاخص جوانان و دانشجویان و نسل جدید این کشور برشمرد و افزود: تشریک مساعی و تسری دادن فرهنگ ایثار و شهادت در لایه های مختلف ادارات و نهادهای می تواند به ترویج و فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در جامعه کمک نماید و باعث زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و ایثارگری های آنها در جامعه شود.

وی، از اهداف دیگر برگزاری یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران و شهدای مدافع حرم استان را مستند سازی فعالیت های فرهنگی مبتنی بر ایثار و شهادت و از دیگر اهداف آن معرفی و صدور فرهنگ و گفتمان ایثار و شهادت به ممالک دیگر از عنوان کرد.

اسدی افزود: باید به پایه گذاری فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بر مبنای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی آن توجه ویژه ای شود.

وی، در ادامه تحقق اقتصاد مقاومتی را الگو سازی از فرهنگ عاشورایی ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد و افزود: با ایثار و از خودگذشتگی می توان خیلی از مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را حل و فصل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، انتقال فرهنگ گفتمان ایثار و شهادت را با استفاده از رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیار تأثیرگذار عنوان و بیان کرد: در حال حاضر عصر تکنولوژی و فضای مجازی یکی از مهمترین وسایل ارتباط جمعی است که به وسیله آن ها می توان با سایر ممالک در ارتباط بود.

وی همچنین معرفی و گنجاندن واحد درسی فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در سرفصل های درسی در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی را در رشته های مختلف دانشگاهی یکی از اهداف مهم دانشگاه های عنوان کرد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مراکز علمی دانشگاهی شهرستان های منطقه ارسبارن در قالب برنامه ای مدون نسبت به تحقق اهداف فوق گام های موثر برداشته و دستاوردهای حاصل را در یازدهمین یادواره شهدای دانشجو و طلبه منطقه ارسباران به سمع و نظر مردم شریف منطقه برسانند.

ارسال نظرات