گرچه با پیشرفت علم و فناوری برخورداری مناطق مختلف کشور از امکانات در سطر یا ذیل اخبار هاست اما دودانگه ساری به ویژه پر جمعیت ترین روستای آن(سنگده) محروم تر هر روزش شده و حتی شبکه های اولیه تلویزیونی بیگانه با آن روستا شده است.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۹۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شاید اقبال به ناچار اغلب مردم به ماهواره در بحث تلویزیونی از یک سو و  عدم اقامت مدیران در منطقه که می بایست بیشتر احساس مسئولیت کنند از جمله عوامل بیگانه شدن شبکه های 1، 2، 3، 4 و استانی در منطقه باشد.
بی تفاوتی مسئولین و سرگرمی  باقی مانده روستائیان در بخش دودانگه که به دلایل متعدد نتوانستند همانند مدیران و خوش نشینان به شهر ها مهاجرت کنند، محرومیت مردم منطقه را دوچندان کرد و مردمانش را از امکاناتی محروم کرد که همین روستاها در دهه یا سالهای گذشته از آن برخوردار بودند.
 عافیت طلبی مدیران و زیر مجوعه به حدی به مسئولان محلی سرایت کرد که همگی و البته جدای از هم، هر از چندگاهی برای نمایش چهره خود وارد منطقه یا روستا شده و با ایجاد هیاهو چنان سرو صدایی بپا می کنند تا مردم بپندارند کاری صورت گرفته یا در حال انجام است، غافل از آنکه تبلیغ انتخاباتی یا همان سیاسی بازی است!
 مناطق و روستا هایی که تا دهه گذشته از حیث جمعیت دانش آموز  مدارس را به چند شیفته شدن تبیل کرده بود برخی امروز یکی پس از دیگری تعطیل و تاسف بار تر آنکه به معرض فروش گذاشته شده و می شود و برخی هم با اختلاط پسران و دختران جامعه قبل از انقلاب اسلامی یا دور تر نرویم جامعه غرب و فرهنگ آن را تداعی می کند! 
در حالی که مردم مظلوم، ایثار گر، رزمنده، شهید داده و انقلابی منطقه به ویژه سنگده انتظار می برد تا این روستا به "ابر روستا " و یا "شهر" تبدیل شده و داشته های آن از حیث امکانات شهری به اکمال برسد، اما به سبب بی مهری و بد رفتاری مسئولان اندک داشته ها و امکانات یا خارج شده  و یا فرسوده و مستهلک و بیکار.
 شاید بی توجهی به نیاز های جامعه و عدم ارائه امکانات به موقع از هر منظر اعم از اعزام معلمان و دبیران، پزشکان، مدیران و ... مجرب، با دانش و دلسوز و مجاهد  به این بخش و روستامهمترین عامل مهاجرت مردم بعد از عدم ارائه خدمات و امکانات برای مهاجرت و ویرانی منطقه به حساب آید.
 به هر حال اینکه مولفه ارائه خدمات جمعیت محسوب می شود یک سوی مسئله است و وجود روستائیان و مردم وفادار،  مقاوم، مومن ، انقلابی و همیشه در صحنه در روستا، مسئله ای است که نمی توان از این واقعیت چشم پوشی کرد، هرچند به تعداد 3هزار  یا 4هزار یا در برخی روستا های بخش 20، 30، و ... نفر !
 همه مردم حتی به اندازه یک خانوار دارای عزت، احترام و ارزش بوده و در نظامانقلاب اسلام  باید حرمت داشته و خدمات رسانی به آنان محترمانه و بی منت انجام پذیرد، زیرا همین عده نشان دادند در مواقع نیاز مقاوم بوده و در همراهی نظام پا به پای آن ایستاده و از حیثیت و کلیت آن بخوبی تا حد تقدیم جان دفاع کردند نه خوش نشینان و بی تفاوتان متمول.
 باین وصف بر مسئولین است تا به وعده خدمت رسانی خود عمل نموده و روستا های منطقه  را دریابند که اگر دیر بجنبند دشمنان آن را به فرصت تبدیل می کنند همانگونه که آمار ها از تلفات فرهنگی آن خبر می دهد. 

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها