اداره کل بانوان مازندران از سال 92 تاکنون بودجه ملی نداشت و طرح سراسری 10 هزار زوج جوان که کمتر از پنج سال از زندگی آن گذشته در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۹۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ارتقای آموزشی زنان را از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: سلامت زنان و تحکیم بنیان خانواده از اولویت‌های ما در برنامه ششم توسعه است و دست‌یابی به مطالبات برای زنان سخت‌تر از مردان است و 80 درصد از مبلغ 8 میلیارد تومان تسهیلات خود‌اشتغالی زنان جذب شد.
 
مریم جمشیدی در جمع بانوان این شهرستان، با اشاره به اینکه نیروی انسانی از مهمتر‌ین توانمندی‌های توسعه محسوب می‌شود و نگاه عدالت جنسیتی باید در این موضوع مورد توجه قرار گیرد، گفت: ایجاد اداره کل بانوان و خانواده به دلیل وجود خلاءها بود و وجود مسائل فرهنگی مربوط به غفلت‌های دهه‌های گذشته رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه اداره کل بانوان و خانواده مازندران از سال 92 تاکنون بودجه ملی نداشت ولی در دولت‌های گذشته اعتبارات خوبی وجود داشت و درباره هزینه‌های آن صحبت نمی‌کنم، افزود: طرح سراسری 10 هزار زوج جوان که کمتر از پنج سال از زندگی آن گذشته در استان برگزار می‌شود.

این مسؤول ایجاد بازارچه دائمی زنان از مطالبات همیشگی استان ذکر و خاطر‌نشان کرد: ایجاد بازارچه دائمی زنان در شهر‌های پایلوت قائم‌شهر، ساری، نوشهر، تنکابن، آمل و بابلسر تا پایان سال 95 و با همکاری شهرداران مورد انتظار است که راه‌اندازی آن در بابلسر با استقبال گسترده مواجه شد.

جمشیدی به نگاه ویژه استاندار مازندران به ارتقای مدیریتی زنان در مازندران اشاره کرد و با بیان اینکه 86 درصد از زنان مازندران، سهمی در اشتغال ندارند و سهم‌بری 14 درصد از زنانی که دارای اشتغال در مازندران هستند، اندک است، تصریح کرد: جنسیت باید به‌عنوان شاخص مدیریتی حذف شود و توانمندی به‌عنوان شاخص اصلی انتخاب مدیران مورد نظر باشد و در دولت‌های 9 و 10 تعداد مدیریت زنان اندک بود و دیدگاه مراجع سیاسی و مذهبی در مدیریت بانوان برای مسؤولیت‌ها دخیل است و بانوان هم یکدیگر را حمایت نمی‌کنند و کار زیاد، اختیار کم و توقعات بالا است.

وی با اشاره به اینکه تعداد مدیریت بانوان رضایت‌بخش نیست ولی با همه مشکلات، گام‌های مناسبی برداشته شد، خواستار تقویت کرسی‌های آزاد‌اندیشی در مدارس و دانشگاه‌ها شد تا دانش‌آموزان و دانشجو‌ها درد‌دل‌های خود را بیان کنند و پاسخ شفاف دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به نگاه سالم و صحیح دولت به موضوع زنان و خانواده، گفت: پیگیر حضور رئیس‌ جمهور و اعضای هیأت دولت تا سال 1400 هستیم تا از برکت‌های آن استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها