امیرحسین ثابتی در گفت ‌وگو با «بسیج»:
ثابتی گفت: نامه آقای روحانی به ظریف و صالحی در عمل نه تنها هیچ پاسخ جدی به حساب نمی‎آید بلکه به نوعی نمایش بازی کردن برای افکار عمومی است برای اینکه نشان دهد مثلا کاری درحال انجام است.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۳۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
امیرحسین ثابتی فعال سیاسی در گفت ‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج پیرامون نامه رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در پی نقض برجام  توسط آمریکا بیان داشت: نامه آقای روحانی در عمل نه تنها هیچ پاسخ جدی به حساب نمی‎آید بلکه به نوعی نمایش بازی کردن برای افکار عمومی است برای اینکه نشان دهد مثلا کاری درحال انجام است.

ثابتی درباره چرایی این مطلب بیان کرد: آقای روحانی در نامه به ظریف تاکید کرده که بر اساس برجام باید تصمیم گرفته شود که چه واکنشی به این ماجرا صورت گیرد، درحالی‎که بر اساس بند 37 برجام و مکانیزم ماشه، اگر ایران حتی به حق، اعتراضی در این زمینه داشته باشد تنها با مخالفت یکی از اعضای 1+5 از جمله امریکا تمامی تحریم‎ها علیه خود ایران برمی‎گردد!

وی ادامه داد: این اتفاق در بند11، 12 و 13 قطعنامه 2231 نیز تکرار شده است، یعنی حتی اگر ظلمی علیه ما صورت گیرد و اعتراض کنیم همه تحریم‎ها علیه ما برمی‎گردد و در واقع به لحاظ راهکار حقوقی و قانونی مبتنی بر برجام و قطعنامه نمی‎توان کاری کرد.

این فعال سیاسی پیرامون دستورات رئیس جمهور به علی اکبر صالحی نیز عنوان کرد: این توصیه نیز هیچ فایده عملی ندارد چراکه اولا میزان غنی‎سازی که باید برای پیشرانه های دریایی صورت گیرد در حد همان 3% است که در برجام قول داده ایم تا بیش از آن غنی سازی نکنیم و ثانیا بایستی این کار تا الان صورت می گرفت و کاری است که نقض برجام نبوده است، لذا این نامه را نمی‎توان پاسخ به بدعهدی امریکا در برجام تلقی کرد!

ثابتی در خاتمه تاکید کرد: کلیت نامه رئیس جمهور در واقع سرکارگذاشتن مردم است و علت آن هم این است که وضعیت برجام به جایی رسیده که مردم کوچه و بازار نیز می‎دانند که برای کشور جز خسارت محض فایده‎ دیگری نداشته و در قبال نقض آن نیز رئیس جمهور راه دیگری جز واکنش نداشته است که منجر به همین واکنش نمایشی و ضعیف شده است.
ارسال نظرات