خبرهای داغ:
دومین جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت به همت کانون بسیج هنرمندان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر، سی ام آذرماه در مقبره شیخ محمودشبستری برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۵۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵

فرمانده سپاه شبستر  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، گفت: این جسنواره ادبی با حضو شاعران بسیجی از نقاط مختلف شهرستانهای استان و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات پایداری برگزار خواهد شد.

جعفر رزمی، شعر و ادبیات را به عنوان ابزار قدرتمند هنری درهمه اعصار و زمانها برای انتقال مفاهیم ارزشی درجامعه دانست و افزود: شعر و ادبیات از دیرباز به عنوان جلوه گاه و مظهر عالی تبلور عرفان و معنویت در فرهنگ ناب اسلامی مطرح بوده و درفراهم آوری نشاط اخلافی و انتقال مفاهیم اررشی و آرمانی درابعاد فطرت انسانی تاثیرات شگرف و معجره آسایی خلق کرده است.

وی افزود: شاعران توانمند و فرهیخته در راستای ترویج و تعمیق هنر متعهدانه اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره به عنوان مدافعان اصلی ارزشهای اسلامی و باورهای اعتقادی از مرزهای اعتقادی و جامعه دفاع کرده و هنر تراز انقلاب اسلامی را توسعه داده و تعمیق بخشیدند.

رزمی بیان کرد: هنر بعنوان قویترین و رساترین زبان درانتقال ارزشها و آرمانهای فرهنگ اسلامی درسطح وسیع اجتماعات انسانی است بنابراین شاعران بسیجی با تفکر بسیجی و هنر متعهدانه می توانند با انتقال هنرمندانه ارزشهای انقلابی و اسلامی مدافعان حرم، صحنه ها وجلوه های ویژه ای را خلق کرده و در پاسداری ارحریم و شرف انسانیت نقش خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه رستم و سهراب های واقعی امروز را دیگر نباید درشاهنامه ها جستجو کرد، اظهار داشت: جوانمردان و پهلوانان واقعی امروز همین مدافعان حرم هستند که درجبهه های نبرد حلب و موصل و دمشق و سرتاسر بلاد شام مبارزه می کنند.

فرمانده سپاه شبستر افزود: انچه می تواند در این برهه از زمان، فرهنگ اسلام و انقلاب را بیمه کرده و دشمنان اسلام را ناامید و ناکام کند، فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: جشنواره استانی شعر ایثار و مقاومت شبستر محملی برای انتقال این مفاهیم و ارزش های والای انسانی است که با حضور شاعران فرهیخته شهرستانهای استان،برگزار خواهد شد . رزمی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری برنانه های متنوع فرهنگی و هنری در زمینه هایگوناگون، در جهت انتقال ارزشهای اسلامی و دینی و مبارزه با تهدیدهای نرم دشمن گام های موثر ی برداشته شود.

ارسال نظرات