شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی از نزدیک شدن رقم صادرات این شرکت به ایران به عدد ۷ هزار دستگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۲۴۸۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  شرکت خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی اعلام کرد از ابتدای سال 2016 تا کنون 6 هزار 823 دستگاه خودرو به ایران صادر کرده است.این شرکت اعلام کرده است که انتظار می رود این رقم طی یک ماه آینده و تا پایان سال افزایش یابد.

سانگ یانگ اعلام کرده است که با احتساب  رقم کنونی، صادرات  این شرکت به ایران هفت برابر شده است.

سانگ یانگ طی دهه گذشته تلاش های زیادی را برای توسعه حضور خود در بازار ایران انجام داده و با معرفی خودروهایی مانند موسو و چرمن در بازار ایران فعال بود.

در سال های بعد این شرکت مدل کوراندو و برخی دیگر از مدل های خود را روانه بازار ایران کرد ولی نتوانست موفقیت چشم گیری را در ایران کسب کند و تقاضا برای این خودروها در بازار ضعیف بود.

اما طی سال گذشته این شرکت مدل جدید تیولی و فیس لیفت برخی مدل های خود مانند کوراندو، اکتیون، و رکستون را روانه بازار ایران کرد و توانست نگاه‌های جدیدی در بازار ایران به سمت خود جلب کند.

 این افزایش در حالی است که به گزارش یونهاپ، صادرات خودروی کره جنوبی در ماه اکتبر به بازارهای جهانی 5.8 درصد کاهش یافته است.

لازم بذکر است سانگ یانگ زیر مجموعه گروه خودروسازی ماهیندار اند ماهیندرای هند در کره جنوبی محسوب می شود.

از ابتدای سال میلادی جاری سانگ یانگ تیولی توانسته است مشتریان زیادی را به خود جلب کند و در کنار دیگر خودروهای کره ای بخشی از بازار ایران را بدست گیرد.

به طور کلی تحریم های علیه ایران که به عقب نشینی بسیاری از خودروسازان بین المللی از بازار ایران منجر شد، فضای مناسبی را برای رشد کره ای ها باز کرد.

در زمانی که بسیاری از نمایندگی های خودروهای خارجی برای واردات خودرو به ایران با مشکلات متعددی روبرو بودند، خودروهای کره ای به صورت مستقیم یا غیر مستقیم راه خود را به سوی ایران باز کرده و توانستند بازار ایران را مال خود کنند.

ارسال نظرات