خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۷۹۲۵۸۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: با ساخت موزه دفاع مقدس تابلوی ایثارگری مردم استان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار تیموری در نشست خبری که به مناسبت فراخوان برای تکمیل موزه دفاع مقدس در سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهدا خالقین اثار دفاع مقدس و از افتخارات کشورمان هستند، بنابراین بایستی آثار آنها به عنوان اصلی ترین سرمایه و ضامن بقای ارزش و فرهنگ کشورمان حفظ شود.

وی با اشاره به شرح وظایف مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ماموریت های این اداره را در چند محور بیان نمود و افزود: حفظ، ثبت و بهره برداری از آثار بازمانده از دفاع مقدس، جلوگیری از تحریف نابودی و به فراموشی سپردن خون شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، آموزش و تدریس متون دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها ، نشر کتب و آثار ادبی در زمینه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس از جمله این وظایف می باشد.

وی تصریح کرد: البته برای این ماموریت ها نیز چند عرصه فعالیت وجود دارد که از جمله آنها ایجاد یادمان های دفاع مقدس و یا یادمان های شهدا است.

سردار تیموری راه اندازی موزه دفاع مقدس را نیز از مهمترین وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: چراکه تابلو ایثارگری مردم استان با ساخت موزه در دسترس دید مردم قرار دهیم.

وی افزود: اینک که با همت مسولین امر مراحل ساخت و تجهیز سالن موزه دفاع مقدس استان در ۱۸۰۲متر مربع در محل ساختمان اداره کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان به اتمام رسیده و مرحله طراحی غرفه بندی و موزه ارایی ان شروع شده است.

سردار تیموری گفت: به منظور فراهم سازی امکان ترسیم شایسته و هنرمندانه نقش اقشار مختلف از جای جای استان اذربایجان غربی در دفاع مقدس نیاز به مشارکت و همکاری مردم و وارثان دفاع مقدس می باشد تا با ارسال و اهدا آثار و سوژه های مرتبط با موضوعات این مرکز فرهنگی یاری گر ما در غنی سازی محتوای موزه باشید.

وی با اشاره به اینکه مراحل تکمیل موزه در 5 فاز به سرانجام می رسد اظهار داشت: فاز نخست موزه دفاع مقدس استان امسال افتتاح می شود.

مدیرکل حفظ اثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی استان آذربایجان غربی را دومین استان جنگ زده نامبرد که عملیات برون مرزی انجام داده است.

وی بر نیازمندی و همکاری مسولین استان در مراحل تکمیل این موزه تاکید و خواست حمایت تمامی ارگان ها و اداراتی شد که در زمان جنگ نیز نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند.

افشین سیمین مرام معاون مهندسی یادمان شهدا در آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به مقاطع مختلف تشکیل موزه دفاع مقدس گفت: یکی از مقاطع موزه مربوط به موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی ما قبل از انقلاب استان مانند حوادث مهم و حماسه مردم استان از دوران صفویه تا سال ۱۳۵۶می شود، موقیت دیگر این موزه نقش استان اذربایجان غربی را در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی حوادث سالهای ۱۳۵۶تا ۲۲بهمن ۱۳۵۷ نشان می دهد و نقش استان اذربایجان غربی در مقابله با غائله کردستان و گروهک های ضد انقلاب قبل از اغاز جنگ تحمیلی از دیگر بخش های این موزه می باشد.

وی تصریح کرد: نقش استان اذربایجان غزبی در ۸سال دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه ها و دفاع از مرزها و ایجاد امنیت پایدار مردمی بعد از دفاع مقدس از دیگر مقاطعی هستند که در تشکیل این موزه در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات