معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه استان زنجان برگزار کرد

سومین جلسه شورای بسیج مساجد و محلات سپاه استان زنجان در سال ۹۵

سومین جلسه شورای بسیج مساجد و محلات سپاه استان با حضور ۲۰ نفر از اعضای شورا با دستور کار «نقش آفرینی بسیج اقشار و متخصصین در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات» تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۵۹۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سومین جلسه شورای بسیج مساجد و محلات سپاه استان  با حضور ۲۰ نفر از اعضای شورا با دستور کار «نقش آفرینی بسیج اقشار و متخصصین در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات» تشکیل شد.

این جلسه به ریاست جناب سرهنگ حسینی جانشین محترم فرماندهی سپاه استان و با حضور جناب سرهنگ سهندی معاون محترم اجرایی سپاه استان و دیگر اعضاء جلسه برگزار گردید. 

در ابتدای جلسه جانشین  فرماندهی سپاه استان به ضرورت تقویت نقش و جایگاه محوری پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات اشاره کرد و گفت: "سازمانهای بسیج اقشار و متخصصین می بایست تمهیدات لازم را برای نقش آفرینی بسیج اقشار و متخصصین در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات فراهم آورد تا با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در بسیج اقشار و متخصصین، برای تقویت پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات اقدامات لازم بعمل آید". 

وی در ادامه به تشریح نقش موثر پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: "عمده فعالیت های بسیج در دوران دفاع مقدس معطوف به بعد نظامی بود و با پایان یافتن جنگ تحمیلی و حماسه هشت سال مقاومت مردم ایران در مقابل هجمه استکبار، با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) اقشار تخصصی بسیج مثل بسیج دانشجویی، دانش آموزی و ... تشکیل شدند، به طوری که هم اکنون ۲۲ قشر تخصصی بسیج در حال فعالیت می باشد".

در ادامه جلسه مسئول معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه استان به تبیین محور جلسه پرداخت و افزود:" پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در سال ۹۳ و در دیدار با اعضاء مجمع عالی بسیج مستضعفین در خصوص لزوم ارتباط بین اقشار مختلف بسیج تاکید داشتند، طی سال ۹۴ تفاهم نامه های همکاری فی ما بین معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه استان زنجان با تعدادی از اقشار تخصصی بسیج مثل: بسیج دانش آموزی، طلاب، هنرمندان، پیشکسوتان و ... منعقد گردید".

وی ادامه داد:" با توجه به اهمیت و نقش محوری پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات، در سال ۹۵ دستورالعمل «نقش آفرینی بسیج اقشار و متخصصین در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات» ابلاغ گردید که به منظور عملیاتی کردن این دستورالعمل، اقشار تخصصی بسیج می بایست نسبت به ایفای نقش خود اقدام نمایند". 

در ادامه اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات