استاندار یزد در جریان بازدید از مراحل ساخت مرکز فرهنگی و موزۀ دفاع مقدّس استان گفت: این مرکز نماد عزّت، سربلندی، شرافت و شجاعت ملّت ایران و جوانان کشور است و می‌تواند میراث گرانب‌هایی برای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس به همۀ نسل‌ها باشد.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۰۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،"سیدمحمد میرمحمدی" استاندار یزد،"سیدمحمدرضا سیدحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری و سرهنگ"محمد رجبی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از میزان پیشرفت و عملیات اجرائی مرکز فرهنگی و موزۀ دفاع مقدس استان واقع در جنب پارک آزادگان منطقه صفائیه یزد بازدید کردند.

استاندار یزد در این بازدید ضمن تبریک هفتۀ وحدت، بر تسریع در اجرای پروژۀ مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تاکید و بیان کرد: این مجموعه ارزشمند باید هر چه زودتر در اختیار مردم دارالعباده و نسل جوان و نوجوان ما قرار گیرد.

 میرمحمدی با قدردانی از توجه مقام معظم رهبری برای اختصاص اعتبار به این پروژه در سفر به استان یزد، افزود: دولت تدبیر و امید نیز نیز توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته است و در سفر رئیس جمهوری به استان در اسفندماه سال گذشته مبلغ هفت میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان به تصویب رسید و این مبلغ برای این پروژه تخصیص یافته است.

استاندار ادامه داد: با راه‌اندازی این مرکز فرهنگی ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به صورت مستند و ملموس در اختیار نسل‌های آینده قرار می‌گیرد و نوجوانان و جوانان ما از نزدیک با فرهنگ شهید و شهادت و ایثار آشنا می‌شوند.

وی در پایان با بیان این‌که حضور نوجوانان و جوانان در مر کز فرهنگی دفاع مقدس استان می تواند نسل جوان ما را از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دور کند، خاطرنشان کرد: این مرکز فرهنگی می تواند یک مرکز آموزنده برای همه مردم باشد تا نسل‌های آینده بدانند چگونه ملت شجاع ایران و جوانان غیرتمند این سرزمین از مذهب، کشور و ناموس خود دفاع و امنیت و استقلال جمهوری اسلامی ایران را حفظ کردند.

پیشرفت 85 درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس

سرهنگ "محمد رجبی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار یزد و مسئولان ارشد استان برای تسریع در اجرای این طرح گفت: طرح ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دو سال گذشته بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در حالی است که طبق اسناد و مدارک موجود، این طرح در سال‌های قبل از این مدت و نزدیک به هفت سال گذشته تنها 30 درصد پیشرفت داشته است.

 رجبی ادامه داد: تاکنون برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بیش از 9 میلیارد تومان هزینه شده و این طرح در مجموع 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با همّت همه دست‌اندرکاران و پیمانکار مجموعه، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در دهۀ فجر امسال با حضور مسئولان کشوری به بهره‌برداری برسد.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد در مساحتی نزدیک به 20 هزار مترمربع در حال ساخت است، این طرح هم زمان با سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در سال 86 مصوب شد و از همان سال عملیات اجرائی و ساخت این مرکز فرهنگی آغاز شده و قرار است همزمان با دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

ایسنا
ارسال نظرات