معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: اساسنامه طرح شاهد دانشگاه‌ها با رویکرد فرهنگی در حال بازبینی است.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۰۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، همایش هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌های استان قم برگزار شد و حجت‌الاسلام موذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش با بیان اینکه اساسنامه طرح شاهد دانشگاه‌ها با تاکید بر نگاه فرهنگی در حال بازبینی است، گفت: این اساسنامه با انجام کارهای کارشناسی و بررسی‌های صورت گرفته در حال بازبینی است و با توجه به اینکه دانشجویان شاهد امروز در مقاطع مختلف از جمله تحصیلات تکمیلی  و تعداد زیادی نیز در مرحله فارغ‌التحصیلی هستند، پرداختن به مباحث فرهنگی و تحصیلی این عزیزان از اهمیت بسیاری برخوردار است.


وی ادامه داد: اکنون در سی امین سالگرد طرح شاهد که در سال 65 توسط حضرت امام خمینی (ره) ابلاغ شد، قرار داریم و بعد از گذشت سه دهه امروز دستاوردهای خوبی کسب شده است.حضور 65 هزار دانش‌آموز در 1350 مدرسه شاهد و طرح پراکنده در سراسر کشور و 36 هزار دانشجوی ممتاز و 7000 نخبه در مقاطع مختلف خروجی خوبی در طول این مدت است.
حجت الاسلام موذنی تاکید کرد: امروز یکی از مباحث مهم در حوزه آموزش رصد تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر است که به عنوان یک اصل مطرح است.


وی ضمن قدردانی از تعامل مناسب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در تعامل با دانشگاه‌ها و فعال‌سازی ستادهای شاهد در سطح آموزش عمومی و عالی، اضافه کرد: فعالیت 17 هزار نفر از اساتید و دانشجویان در قالب معتمدین دانشجویی در سراسر کشور از دیگر گام‌هایی است که در راستای کیفیت بخشی به مباحث آموزشی و فرهنگی برداشته شده است.


حجت‌الاسلام موذنی افزود: ما امروز امانت دار شهدا هستیم و باید نسبت به نسل شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها تلاش لازم را داشته باشیم، نقش دانشگاه‌ها امروز در بعد علمی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر از اهمیت برخوردار است، لذا ستادهای شاهد دانشگاهی باید در این عرصه تقویت شود.  


وی  افزود: علاوه بر دانشگاه‌ها با توجه به حضور 4000 طلبه شاهد و ایثارگر، فعالیت ستاد شاهد حوزه از دیگر اقداماتی است که پیگیری می‌شود.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی امام جمعه قم نیز در این همایش ضمن گرامی داشت میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت تاکید کرد: در دوران جاهلیت که مردم از علم و دانش بی‌بهره بودند، پیامبر (ص) توانست با رفق و مدارا اسلام را ترویج دهد.

وی افزود: قم مرکز انقلاب و مرکز ترویج، تعلیم و تبلیغ معارف اهل بیت (ع) است، قم پایگاه فرهنگی است و با وجود این شرایط مسئولیت افراد برای نشر معارف و فرهنگ اهل بیت (ع) سنگین‌تر است. 

در ادامه این مراسم سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: امروز این دانشجویان در سنگر دانشگاه و در حوزه کسب علم و دانش تلاش می‌کنند تا به جنگ نرم برخاسته و با رشد و پیشرفت جامعه در کنار تعالی معنوی حافظ دستاوردهای شهدا باشند.


وی تاکید کرد: امروز شاهد بیداری اسلامی هستیم، چشم آزادگان به انقلاب اسلامی است که بعد از چهار دهه با تلاش بی‌وقفه فرزندانش توانسته استقلال و آزادی و عزت و امنیت خود را با وجود همه توطئه‌ها حفظ کنند.


وی برگزاری این همایش را تعامل و هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها و ستادهای شاهد دانشگاه با بنیاد در راستای برقراری ارتباط نزدیک تر و تقویت بنیه علمی دانشجویان و تقویت مسایل فرهنگی به ویژه احیای فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد.


در این جلسه همچنین دکتر دیرباز رییس دانشگاه قم توجه به دانشجویان شاهد و ایثارگر و اساتید ایثارگر دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: توجه به تقویت مبانی فرهنگی و برنامه‌ریزی در این راستا و تعامل با بنیاد در راستای خدمت به این عزیزان ادای دین به شهدا است.
ایسنا
ارسال نظرات