طرح ها و پروژه های عمرانی در شهرستان نیر پس از مدت ها همچنان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۴۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل از نیریمیز، تعدادی از پروژه های عمرانی شهرستان نیر با گذشت چندین سال همچنان به نتیجه نرسیده است و از سرغت قابل قبول برخوردار نیستند که از جمله آنها می توان به احداثساختمان مجتمع اداری نیر، اجرای کمر‌بندی، توسعهآبگرم سقزچی و منطقه نمونه گردشگری بولاغلار اشاره کرد.

ضعف در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری شهرستان نیر به وضوح مشهود است و نمونه آن عملی نشدن احداث بیمارستان 32 تختخوابی، و منطقه نمونه گردشگری است.

شهرستان نیر از لحاظ گردشگری و کشاورزی منطقه بسیار مستعدی است ولی این روزها مردم در این شهرستان بیکار هستند و سد یامچی با کاربری کشاورزی که به دستور مسوولان قبلی به سد معیشتی تبدیل شده فایده چندانی برای اهالی ندارد.

در بخش راه و ترابری هم تمام راه های ارتباطی این شهرستان وضعیت نامطلوبی دارند.

برخی واحدهای تولیدی نیز نیازمند حمایت دوبت بوده و در بحران به سر می برند.

در حالی که از زمان اجرای طرح گردشگری آبگرم سقزچی شش سال می گذرد اقدامات اساسی برای بهره برداری بهتر از این ظرفیت گردشگری انجام نشده است.

شهرستان نیر سرشار از موهبت های الهی و نعمت های خدادی است و به رغم وجود این سرمایه ها در اجرای طرح های گردشگری و صنعتی با مشکلات اساسی رو به رو هستیم.

بخش عمده ای از مشکلات موجود در روند اجرایی طرح ها مربوط به برخی از دستگاه های اداری استان بوده و تنها با حرکت در مسیر سیاست های دولت خدمتگزار است که می توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر هم بارها از هدر رفتن سرمایه های طبیعی این شهرستان انتقاد کرده اند و با اشاره به فراوانی نعمات گردشگری در شهرستان نیر از هدر رفت این نعمات الهی در سال های گذشته تاسف کرده اند و و از مسوولان خواسته اند در برابر توسعه صنعت گردشگری شهرستان نیر سنگ اندازی نکنند.

شهرستان نیر با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر در 35 کیلومتری جنوب اردبیل دارای دو بخش ، دو شهر و پنج دهستان است.

این شهرستان با محدوده نسبتا وسیع مرزهای جغرافیایی همراه با موقعیت طبیعی و تاریخی ویژه ، آب های گرم و سرد معدنی فراوان ، چشم اندازهای طبیعی و بکر ، آب و هوای بسیار مطبوع ، واقع شدن در دامنه سرسبز سبلان ، ورودی استان اردبیل از سمت غرب محل عبور جاده اصلی و ترانزیتی اردبیل به سراب از داخل شهر نیر بوده و جایگاه ویژه ای در جلب گردشگران دارد.


ارسال نظرات