خوشحالی مردم علی الخصوص کشاورزان با شروع فصل بارش برف، نباید با کوتاهی در خدمت رسانی و تأمین زیرساخت ها به تلخی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۵۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، با شروع فصل سرما و بارش برف در استان اردبیل، خوشحالی در میان مردم و علی الخصوص کشاورزان به وجود آمده است. اما این شادی با کوتاهی در خدمت رسانی و تأمین زیرساخت ها به تلخی تبدیل شده و زمینه گله مندی اهالی را ایجاد کرده و لازم است مدیریت بحران در این زمینه راهکارهای اساسی بیندیشد.

سازمان هواشناسی بارها از طریق رسانه های گروهی هشدارهایی به مردم و دستگاه های می دهد و از این رو ضعف در برفروبی قابل پذیرش نیست. ایجاد خسارات های عمده به خودروها، صعب العبور بودن معابر و اخلال در رفت و آمد مردم از جمله مشکلاتی است که در صورت نبود سیستم یکپارچه مدیریت شهری در زمان بحرانی، حل نخواهد شد.
از سوی دیگر به طور قطع بدون کمک شهروندان و با توجه به امکانات شهرداری نمی ‌توان به شکل مطلوب به شهروندان خدمت‌رسانی کرد چرا که خدمت‌رسانی مناسب‌در گرو مشارکت شهروندان به وی‍ژه در زمانهای حساس است. اما این همکاری مردمی منوط به تأمین حداقل هایی از سوی سازمان های همچون شهرداری در سطح شهر است.

لزوم تعامل دستگاه های دولتی در شرایط بحرانی
فرماندار گرمی در این زمینه گفت: برف روبی و نمک ‌پاشی معابر بدلیل جلوگیری از یخ بندان باید در اولین ساعات شروع بارش برف در سطح شهر شروع شود، حتی اگر منجر به حضور نیروهای خدمت رسان در پاسی از شب باشد.
«
ابراهیم امامی» با بیان اینکه جلسات متعددی با مسئولان دستگاه ها برای برنامه ریزی منسجم در شرایط بحرانی داشته ایم، تصریح کرد: در شرایط بحرانی همه دستگاه ها دخیل موضوع هستند و نباید هیچ یک از ادارات با بهانه خارج از حوزه وظایف از تکالیف ابلاغی شانه خالی کند.
وی به توپوگرافی کوهستانی و سراشیبی شهر گرمی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه با بارش برف و باران ممکن است مشکلات احتمالی برای شهروندان پیش آید لذا نیروهای خدمات شهری شهرداریگرمی باید در آماده باش کامل بوده و در صورت لزوم سایر دستگاه ها نیز وارد عمل شوند. .
رئیس ستاد بحران شهرستان گرمی بیان کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شرستان هماهنگی های لازم با تمامی سازمان ها و ادارات سطح شهرگرمی در خصوص در اختیار گذاشتن همه امکانات صورت گرفته است تا در مواقع ضروری خدمت رسانی انجام شود .

مشکلی در نمک پاشی به معابر شهر نداریم
شهردار گرمی از تشکیل ستاد برف روبی شهر با آغاز فصول سرما خبر داد و گفت: طبق سنوات گذشته همزمان با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران شهرداریگرمی نسبت به مهیا کردن تجهیزات موراد نیاز اقدام می کند.
«
رسول حسن زاده» اظهار کرد: تجهیزات برف روبی شهرداری رودهن در راستای برخورد با بحران احتمالی در حد بضاعت مالی این نهاد خدمات رسان به روز رسانی شده است
وی افزود: شهرداری گرمی با ۲۸ نیروی خدمات شهری، ۲ دستگاه کمپرسی، ۳ دستگاه برفروب سنگین، ۳ خودرو باری نیمه سنگین و ۲ آتش نشانی در حال خدمت رسانی است که در مواقع اضطراری از همه امکانات و تجهیزات استفاده می کند.
وی با بیان اینکه مشکل قفل شدن معابر را نداشتیم و مشکل گرفتگی جوی آب‌ها و آبگرفتگی نیز وجود نداشت، اظهار کرد: در روزهای برفی اگر همشهریان دارای خودروهای با لاستیک یخ‌شکن هستند، با وسیله خود تردد کنند، در غیر این صورت با وسایل عمومی عبور و مرور داشته باشند که مشکل ترافیک در روزهای برفی ایجاد نکنند.
شهردار گرمی بت بیان اینکه تجهیز امکانات شهرداری گرمی در حد و اندازه اعتبارات و بودجه شهرداری صورت گرفته است، تصریح کرد : شهرداری گرمی با محدودیت منابع مالی دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل در تأمین امانات و تجهیزات لازم برای شرایط بحرانی، نیاز به کمک دستگاه های دولتی دارد.

ارسال نظرات