30 دقیقه مشاوره برای یک عمر زندگی!

علیرغم اینکه بیش از 669 هزار نفر برای آغاز زندگی مشترک در انتظار وام های 10 میلیونی ازدواج هستند؛ اما سوال اینجاست که زوجین پیشتر، چگونه و چه معیاری را برای رسیدن به کمال آن هم زیر یک سقف ملاک قرار داده و چه دانسته هایی برای مرتفع ساختن ناهمواری های زندگی در چنته دارند.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۶۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، زوجین پس از گذراندن هفت خان تدارکات عروسی، به مرحله اصلی ازدواج به نام "مشاوره" می رسند، درواقع ماحصل یک عمر زندگی را در این کلاس ها تجربه می کنند.

اما کلاس‌های قبل از ازدواج که معمولاً بین نیم تا یک ساعت شاید هم کمتر است آیا پاسخگوی تمام شبهات زوجین درباره روابط عاطفی و ... می باشد؟

عمده‌ترین مطالبی که می بایست در این کلاس‌ها به صورت کامل و بدون تعارف توسط کارشناسان بهزیستی و بهداشت و درمان و ... به آنها پرداخت شود، توضیح مسائل و غرایز جنسی، آمار طلاق و ازدواج، اتاق خواب، علت‌‌های خیانت، ارگاسم، تغذیه قبل رابطه و ... است و بخش قابل توجهی از این مشاوره نیز به روابط عاطفی و اجتماعی پس از ازدواج و پیشگیری از بروز اختلال در خانواده اختصاص داده می شود.

اما آن طور که از شنیده‌ها برمی‌آید و پیشتر هم عنوان گردید؛ عدم پاسخگویی به ﺣﺠﻢ اﻧﺒﻮه اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮرد نیاز زوجین از سوی کارشناسان یا عدم پرسش خود زوجین است که در صورت بی توجهی به موارد لازم، بعدها تبدیل به یک معضل شده و یقیناً همه آسیب های اجتماعی از عدم آگاهی و آشنایی زوجین از اینگونه عوامل نشات می گیرند.

با این وجود کلاس های مشاوره نیم ساعته برای زوجین مثمر ثمر نخواهد بود، درواقع پیشگیری هایی که هم اکنون در قالب کلاس ها و ... در برابر آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بیکاری انجام می شود، می بایست پیشتر، قبل از ازدواج برای زوجین مطرح و مسائل مربوطه مرتفع شود.

بنا به آمارهای اخیر ارائه شده از جامعه و آن که مردم خود لمس کرده اند؛ بیش از 50 تا 60 درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات جنسی می باشد؛ البته مسائل مشکل به بیکاری که در طرف دیگر قضیه است بحثی جداگانه دارد.

پس نباید منکر نقص در کلاس‌های مشاوره باشیم، بسیاری از متخصصانی که این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند فکر می‌کنند صرفا باید درباره باروری صحبت کنند در حالی که سلامت باروری تنها بخش کوچکی از سلامت جنسی، عاطفی، روانی، اجتماعی و ... است و این موضوع خود یکی از آسیب هایی است که بایستی خود متخصصان یا مشاوران به آن پرداخت کنند.

جدی گرفتن مشکلات زناشویی، شناخت کامل زوجین از یک دیگر، افزایش آگاهی جوانان از مسائل جنسی و روانی و عاطفی، فرهنگ‌سازی گسترده برای شرکت در کلاس های مشاوره تخصصی، ضرورت ایجاد کلینیک‌های سلامت خانواده و از همه مهمتر پرهیز از امضاء کاغذ های مشاوران پیش از هر گونه شناخت و آگاهی از زندگی مشترک؛ از جمله مواردی است که نیازمند توجه مسئولین و همچنین زوجین در پیش از ازدواج می باشد.

زندگی دوران فراتر از انتظارات هر زوج است، پس بیایید با آگاهی کامل از هرگونه نیازمندی ها این انتظارات را برآورده کنیم و زندگی بهتری داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار