انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد استان و سازمان تبلیغات اسلامی زنجان

مدیر کل کمیته امداد استان و مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان برای تعاملات بیشتر تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۸۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه فقر پدیده‌ای است که پیامدهای منفی در جامعه دارد، گفت: نظام تولید فقر ناشی از آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق اعتیاد حاشیه نشینی است.

هدایت صفری با بیان اینکه اگر فقرزدایی فقط دغدغه بوده و تبدیل به یک جریان سازی و گفتمان نشود اثر بخش نخواهد بود، افزود: مقابله با فقر باید به صورت مردمی انجام و تبدیل به مسئولیت همگانی شده و مسئولان باید دراین باره احساس وظیفه کنند.

وی با اشاره به نقش کمیته امداد در محرومیت‌زدایی افزود: کمیته امداد به عنوان بال عاطفی نظام وبه عنوان معین دولت در حوزه محرومیت زدایی است.

مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه کمیته امداد با سطح بندی و دسته بندی خدمات رویکرد انسان پروری را در مقابل فقیر پروری دراولویت کار خود قرار داده است، تصریح کرد: این نهاد برنامه های جامعی در حوزه توانمندسازی داشته و در این راستا فعالیت‌های متتوعی انجام داده است.

صفری با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با انجام فعالیت‌های مختلف صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ارتقای سطح زندگی خانواده، ترویج سبک زندگی دینی، احیای روحیه خوداتکایی، ارائه مشاوره های دینی در حوزه فرهنگی و توانمندسازی از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مذکور سالانه 10 درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، ادامه داد: جشن خودکفایی یک هزار خانواده در سالجاری دربهمن ماه برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه بااشاره به حمایت از بیش از 17 هزار و 500 سالمند و 3 هزار و 200 یتیم و فرزند محسنین توسط کمیته امداد استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه انتظار توانمندسازی در این گروه‌های مددجویی وجود نداشته و یا در طولانی مدت توانمند خواهند شد، از همین رو برای حمایت از این گروه از خانواده ها با همراهی و مساعدت خیران و نیکوکاران خدمات اورژانسی و فوری ارائه می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه پرداختی برای هریتیم 140هزارتومان است، افزود: ارائه خدمات بهتر به ایتام نیازمند همکاری بهتر خیران و حامیان است.

وی در ادامه میزان مشارکتهای مردمی در بحث زکات را تاکنون 3 میلیارد و 200 میلیون تومان طی سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ زکات پیش‌بینی شده برای سال جاری 7 میلیارد و 500 میلیون تومان و ظرفیت بالقوه زکات استان 32میلیارد تومان است که در تلاش برای تحقق پرداخت این میزان زکات هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در پایان با تاکید با هم افزایی در زمینه تولید منابع برای ارائه خدمات هدفمند و اثرگذار افزود: با ایجاد شبکه‌های عظیم مردمی و انسجام بخشی به فعالیت ها و تبدیل تعاملات از حوزه‌های جزیره‌ای به حوزه‌های زنجیره‌ای اقدامات اثربخشی در زمینه فقرزدایی انجام خواهد شد.انتهای پیام

ارسال نظرات