فرمانده سپاه ناحیه اردل:

اسلام نژادپرستی را نفی می کند

سرهنگ پاسدار هوشنگ جمشیدی گفت: پیامبر اسلام ارزش های الهی را ملاک منصب ها و منزلت های اجتماعی افراد معرفی کرد.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۸۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه ناحیه اردل ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم ) فرمودند: برشما باد به جماعت ؛ زیرا دست خدا با جماعت است و شیطان با یک تن همراه و از دوتن دورتر است.

سرهنگ پاسدار هوشنگ جمشیدی با اشاره به اهمیت ایجاد وحدت دینی به عنوان یکی از ضروریات پیشرفت جامعه اسلامی، گفت: بنابر این طبق روایت ذکر شده پیامبر ، مسلمانان را برادر همدیگر می داند و باید مثل دست واحد، محکم و استوار از جامعه توحیدی دفاع نمایند.

وی افزود: یکی از راه کارهای پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم ) در جهت تحقق وحدت امت اسلامی نفی نژاد پرستی، قوم گرایی وتبعیض های ناروا بود؛ زیرا با ظهور اسلام در میان اعراب مسأله نژاد پرستی و تفاخر به قبیله فراوان وجود داشت.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) جهت برقراری وحدت اسلامی زید بن حارثه را فرمانده سپاه اسلام ، بلال حبشی را مؤذن ویژه قرار می دهد و از سلمان فارسی ایرانی تجلیل می کند و به او منزلت و مقام والا می بخشد تا به این ترتیب هم با تبعیض های موجود به مبارزه برخیزد و هم به تدریج ارزش های الهی را ملاک منصب ها و منزلت های اجتماعی معرفی نماید.

وی عنوان کرد: امروز متأسفانه دنیای اسلام از وحدت محروم است، دچار مشکلات و دچار در گیری است و این مسایل باعث کم شدن معنویت و ایمان می شود. اگر ما باهم باشیم کشور های اسلامی ملتهای مسلمان – سنی و شیعه و فرق تسنن و تشیع با یکدیگر دلهایشان صاف، نسبت به یکدیگر سوء ظن نداشته باشند، آنگاه می بینند در دنیا چه اتفاقی خواهد افتاد و چه عزتی برای اسلام درست خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار