مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: بزرگترین معروف دعوت مسلمانان به وحدت، انسجام و یکپارچگی حول محور ولایت است.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۲۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن تبریک هفته وحدت، سالگرد میلاد فرخنده و پربرکت پیامبر رحمت، عزت و کرامت، خاتم‌الانبیاء حضرت محمدبن عبدالله صلی‌الله علیه و آله و حضرت امام جعفر صادق (ع)، عنوان کرد: امروز بزرگترین منکر در میان امت اسلامی ایجاد اختلاف و درگیری میان برادران دینی است و ضروری‌ترین معروف دعوت به وحدت،‌ انسجام و یکپارچگی در مقابل ظلم واستکبار می‌باشد.

وی، عنوان کرد: دشمنان اسلام وحدت و هم مرزی بین مسلمانان را خطر بزرگی برای خود می دانند به همین دلیل دشمنان همواره به دنبال تفرقه بین مسلمانان بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستگار، افزود: دعوت‌ به‌ وحدت‌ و يگانگي‌ مسلمانان‌، و پرهيز از تفرقه‌، از دستورات‌ قرآن‌ و سيره‌ نبي‌ مكرم اسلام‌(ص) و اولياي‌ دين‌ است‌؛ همانگونه که خداوند در قرآن‌ كريم‌ همه مسلمانان‌ و پيروان‌ خود را به‌ وحدت‌ و پرهيز از تفرقه‌ فرا مي‌خواند:«وَعْتَصمُوابحَبْل‌للّه‌جَميعاًوَلاَتَفَرِّقُوا»(آل‌عمران‌۱۰۳)بنابراين‌ اتحاد و انسجام‌ امت‌ اسلامي‌ يك‌ ضرورت‌ و دستور قرآني‌ و تفرقه‌ يك‌ عمل‌ ناصواب‌ و مفسد و زيان‌بار از نظر دين‌ و عقل‌ است‌.

وی، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) با درک صحیح از این آفت جدی دنیای اسلام و اعتقاد راسخ به این مساله که نزدیکی و قرابت دیدگاه ها و نظرهای فرقه های مختلف اسلام به ویژه مذهب تشیع و تسنن به عزت و اعتلا و سربلندی بیشتر مسلمانان جهان منجر شده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب خواهد ساخت، روزهای 12 تا 17 ربیع الاول را تحت عنوان هفته وحدت نامگذاری نمودند و به این ترتیب یکی از مهم ترین راهکارهای ارزشمند و موثر برای ایجاد وحدت جامعه مسلمین را از خود به یادگار گذاشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به روشهای مختلف در جهت ایجاد اختلاف به شیعه و سنی تلاش می کنند، مسلمانان باید به دنبال تحکیم وحدت و یکپارچکی بیشتر برای خنثی سازی این توطئه ها باشند.

ارسال نظرات