کارشناس مسایل سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: محبوبیت و مقبولیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تهدید بزرگی برای آمریکا می باشد.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۳۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گردهمایی بصیرتی شورای حوزه، فرماندهان و مدیران حوزه مقاومت بسیج مشایخ برگزار شد.

در این گردهمایی، سید ایوب حسینی، از هادیان سیاسی سپاه و بسیج، با گرامیداشت هفته وحدت به تبیین فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی )در خصوص ضرورت ایجاد وحدت شیعه و سنی پرداخت .

این کارشناس مسایل سیاسی، در ادامه ضمن بررسی مهمترین مسائل سیاسی کشور، روند شکل گیری تحریم ISA توسط آلفونسو داماتو و کندی از سال 1995 تا کنون و تمدید آن که نقض صریح برجام می باشد را تشریح کرد.

وی افزود: ISA یکی از زیرساخت های تحریمی ایران می باشد که در کنار تحریم های سیسادا و افکا، یکی از ستون های تحریمی ایران است .

حسینی، انگیزه سردمداران آمریکایی از این تحریم را ناشی از خوی استکباری آمریکا قلمداد نموده و مهم ترین هدف آمریکا از این تمدید را ایجاد قابلیت برای اعمال تحریم های جدید و باز گذاشتن دست رئیس جمهور منتخب آمریکا برای اعمال تحریم های بیشتر خاطرنشان کرد.

وی با استناد به نظریات تئوریسین های سیاسی آمریکا افزود: علت این تحریم و تمدیدها در این نکته است که آنها ایران را همچنان یک تهدید برای امنیت ملی خود و تهدیدی برای هم پیمانان منطقه ای خود یعنی رژیم کودک کش اسرائیل و عربستان می دانند.

این هادی سیاسی تأکید کرد: آنها از محبوبیت و تاثیرگذاری ایران در منطقه به ستوه آمده اند و حال که نمی توانند این مقبولیت و محبوبیت منطقه ای را از بین ببرند، تحریم ها را تمدید می کنند تا شاید تغییری در نگرش و رفتار دولتمردان ایران ایجاد نموده و نهایتاً برجام های 2و 3 را بر ایران تحمیل نمایند.

حسینی، تصریح کرد: در این برهه از زمان، دولتمردان ایران می بایست نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و ضمن عملی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب در این خصوص، آمال و آرزوهای آمریکا و خصوصا رئیس جمهور جدیدش که به دنبال تدوین تحریم های غیرهسته ای علیه ایران است را نقش بر آب نمایند.

وی در پایان، بر ضرورت ارائه گزارش شفاف و صحیح وضعیت هسته ای کشور توسط تیم هسته ای دولت به مردم تاکید نمود و خاطرنشان کرد، که مردم ایران منتظر پاسخ قاطع و دشمن شکن به دولت آمریکا هستند.

ارسال نظرات