ستاندار لرستان گفت : اعتبارات هزینه ای استان برای سال آینده 267 میلیارد تومان می باشد
کد خبر: ۸۷۹۲۷۷۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان باحضور، ملکشاهی راد نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ، معاونین استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد
 

در این جلسه بازوند استاندار لرستان ضمن بیان اینکه اعتبارات هزینه ای استان برای سال آینده 267 میلیارد تومان می باشداظهار داشت : این اعتبار برای سال 95 مبلغ 217 میلیارد تومان بوده است.

 

وی افزود : اعتبارات هزینه ای کشور 236 هزار میلیارد تومان است که از این اعتبار،193 هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت خانه ها،34 هزار میلیارد تومان در ردیف های متفرقه و 8.8 هزار میلیارد تومان نیز به 31 استان اختصاص یافته است.

 

استاندار لرستان ضمن اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات بسیار زیادی که در اختیار وزارت خانه هاست عنوان داشت : مدیران لازم است با کمک گرفتن از ظرفیت نمایندگان ، پیگیری ویژه ای برای جذب بخشی از این اعتبارات را انجام دهند، برای سال آتی می بایست 600 میلیارد تومان از اعتبارات متفرقه و 200 میلیارد تومان از اعتبارات حوادث برای استان جذب شود.

 

وی تصریح کرد : مبلغ 141 میلیارد تومان از محل ماده 12 قانون مدیریت بحران برای استان اختصاص یافته است. از این مبلغ، 47 میلیارد تومان برای بازسازی پروژه های عمرانی، 26 میلیارد تومان برای کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان حوادث، و 68 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با 4 درصد سود برای اعطا به خسارت دیدگان اختصاص یافته است.

 

بازوند گفت : در مسیر اختصاص این اعتبار،نظر مساعد و موافق وزیر کشور و همراهی نمایندگان بسیار تاثیر گزار بود که از مساعدت های صورت گرفته تقدیر و تشکر می کنم

 

استاندار لرستان ضمن اشاره به اینکه حدود 12 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی نیز به استان اختصاص یافته است بیان داشت : حدود 3 میلیارد تومان از این مبلغ برای عمران و توسعه روستاها اختصاص یافته و مابقی بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده،بین شهرستان ها و با مدیریت فرمانداران توزیع خواهد شد.

 

وی به اعتبارات عمرانی و هزینه ای استان اشاره کرد و افزود : اعتبار عمرانی در سال 96، مبلغ 299 هزار میلیارد تومان است و62 هزار میلیارد تومان از این مبلغ عمرانی و مابقی جاری است.

 

بازوند تصریح کرد : از کل مبلغ عمرانی سال آتی، 49 درصد دراختیار وزارت خانه ها،38 درصد به عنوان ردیف های متفرقه و شناور باز هم در اختیار وزارت خانه ها و 8 هزار میلیارد تومان برای 31 استان کشور اختصاص یافته است.

 

استاندار لرستان گفت : با توجه به اعتبار خوبی که در ردیف اعتبار شناور و متفرقه در اختیار وزارت خانه هاست،مدیران پیگیری لازم برای جذب بخش هایی از این اعتبار را با جدیت انجام دهند.

 
 انتهای خبر/ز
 
ارسال نظرات