دادستان انتظامی قضات کشور گفت: برخی سیاسیون میخواهند خودشان را به نوعی حاشیه امن بکشانند و بهترین حمله را به شخص قوه قضائیه میدانند و میخواهند شهامت برخورد را از آنها بگیرند.
کد خبر: ۸۷۹۲۷۹۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ،  حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی در جلسه ارزشیابی قضات استان لرستان که در سالن جلسات دادگستری استان برگزارشد  اظهار داشت : قوه قضائیه وقتی صلابت و اقتدار دارد حملاتی نیز به آن میشود این حملات اخیر به رئیس قوه قضائیه و خود قوه قضائیه علت های مختلف دارد که یک علت آن سیاسی است.

 

 وی افزود: برخی سیاسیون میخواهند خودشان را به نوعی حاشیه امن بکشانند و بهترین حمله را به شخص قوه قضائیه میدانند و میخواهند شهامت برخورد را از آنها بگیرند.

 
 دادستان انتظامی قضات کشور گفت : برخی سعی می‌کنند شهامت و اقتدار قوه قضائیه را مخدوش کنند در حالی که صددرصد اشتباه است و این افراد به اهداف خودشان نخواهند رسید
 
 
 وی بیان کرد : علت دیگر ضد انقلاب است و تاریخ نشان داده چه در قبل و بعد از انقلاب  هر فقیه شیعی در مقابل انحرافات ایستاده است مورد هجمه قرار گرفت امروز نیز در رأس قوه قضائیه یک فقیه بزرگ و حکیم فیلسوف با تمام وجود قرار گرفته و از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و امام راحل ( خون شهدا، ولایت فقیه) دفاع می‌کند.
 
 

 موحدی تصریح کرد : رئیس قوه قضائیه تمام وقت خود را برای این مسئله و اداره قوه قضائیه گذاشته بنابراین مسلم است که برای ضدانقلاب و کسانی که اهداف سیاسیشان از این جهت تأمین نمی‌شود می‌خواهند دست به این کارها بزنند و حمله می‌کنند.

 

 دادستان انتظامی قضات کشور عنوان داشت :  همه حساب‌هایی که اعلام کرده‌اند تمام سند دارد، همه به نام قوه قضائیه است و مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد و کاملا قانونی و شرعی است و  اصل پول نیز محفوظ است و محل آنچه که مصرف شده تا ریال آن قابل ارائه است و افرادی که این را مطرح کردند خود بهتر می‌دانند که همه اینها درست است.

 

 وی با اشاره به اینکه  امانت داری را تضمین کننده نظم خانواده، اجتماع و جمعیت است افزود: امانتداری  صفت برجسته‌ای است که اگر گرفته شود زمینه به هم خوردن مسائل اقتصادی، اجتماعی، حاکمیت نظام را فراهم می‌کند.

 
 
 دادستان انتظامی قضات کشور گفت : روحیه ایثار و گذشت باید در قضات تقویت شود،و هم اکنون قضاتی هستند که همانند دوران دفاع مقدس داوطلبانه به جاهای سخت می‌روند پس باید این فرهنگ را تقویت کنیم که راحت طلبی عاقبت خوبی ندارد.
 
 
 موحدی به  صدور کارنامه قضایی برای قضات اشاره و بیان کرد: دستور کار اصلی ما تبیین کارنامه قضایی است به طوری که بخش‌های مختلف قوه قضائیه در این زمینه درگیر هستند تا بتوانند کارنامه 10 هزار قاضی را تا پایان سال تنظیم و به تصویب ریاست قوه قضائیه برساند.
 
 

وی افزود : یک نسخه از این کارنامه در اختیار قضات قرار می‌گیرد،با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از طریق سیستم فناوری انجام می‌شود قضات می‌توانند با پسوردی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد  به کارنامه خود دسترسی داشته باشد و مشاهده کنند که در سال 95 چه نمره‌ای به آن‌ها اختصاص داده شده است.

 

دادستان انتظامی قضات کشور ضمن اشاره به اینکه ریاست قوه قضائیه درسه محورو سه شاخص  کارنامه قضات را ابلاغ کرده است عنوان داشت:  ارزشیابی عملکرد قضات بسیار مهم و سنگین‌تر از قضاوت است و در این کارنامه باید ضعف و قوت قاضی مشخص شود.

 

وی تصریح کرد : مستند سازی و شجاعت قضایی، رعایت استاندارد زمان رسیدگی، رعایت آیین نگارش حقوقی، خواناخوانی، اهتمام به جلب نظرات مشورتی همکاران، مدیریت پرونده از جمله شاخص های کار یک قضای است.

 

موحدی گفت : مقام معظم رهبری همواره بر این تأکید دارند که باید با متخلف برخورد جدی شود بنابراین در جایی که عدالت زائل شده باشد ما هیچ رأفتی نداریم.

 

دادستان انتظامی قضات کشور ضمن بیان اینکه مدیریت باید نظارت بر عوامل زیر مجموعه، توان پیگیری و رفع کاستی‌ها را داشته باشد  عنوان داشت :  باید گفت نپذیرفتن پرونده به منزله نبود مشکل نیست و نپذیرفتن پرونده نمی‌تواند آمار مثبتی برای ما باشد بنابراین باید از جامعه رفع مشکل کنیم.

 
 
 وی افزود : در بحث شاخص مدیریتی، هر کسی باید در هر سطح مدیریتی که قرار دارد برنامه‌ریزی و تدوین در امور داشته باشد چرا که همه این موارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
 
 

موحدی خاطر نشان کرد : عدالت شرط لازم و مستمر برای تصدی مسئولیت است و حسن رفتار با همکاران قضایی، رعایت نظم و انظباط اداری و رعایت شان قضایی از جمله شاخص‌های  یک قاضی باید باشد.

 

دادستان انتظامی قضات کشور به تعداد پرونده‌های انتظامی قضات در لرستان اشاره کرد و عنوان داشت : سال گذشته 113 شکایت انتظامی در دادسراهای انتظامی استان لرستان ثبت انتظامی شد.

 
 
وی در ادامه افزود : روزانه میانکین 50 مورد مراجعه کنند به دادسراهای انتظامی استان مراجعه میکنند که از این تعداد 10 مورد به ثبت میرسد و مابقی مربوط به این حوزه نیست و این در حالیاست که  در شش ماهه نخست سال امسال 64 مورد پرونده انتظامی در استان لرستان ثبت شده است.

 


 انتهای خبر /ز

 
 

ارسال نظرات