خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسین دهنوی استاد حوزه و کارشناس خانواده این بار میهمان مردم یزدانشهر بود. از سلسله نشست های زندگی به سبک بهشت که به دعوت امام جمعه محترم یزدانشهر، برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۰۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف آباد؛ سی و هفتمین جلسه سلسله نشستهای زندگی به سبک بهشت با حضور حجت الاسلام دهنوی،امام جمعه محترم یزدانشهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آبادو شهرداری منطقه چهار مردم مومن، ولایتمدار و همیشه در صحنه یزدانشهر ، مدیران و مسئولان شهری در روز سه شنبه 23آذر ماه در مصلای بزرگ نماز جمعه یزدانشهر برگزار گردید.

حجت الاسلام دهنوی به نقش واجبات و ترک محرمات اشاره و انجام واجبات را در جهت ارتقاء سطح زندگی دانشته و ترک محرمات را برای مصون ماندن روح و جسم از آفات وزوال دانستندو به فریضه ی واجب نماز اشاره و این فریضه را دلیلی برای آرامش در زندگی دانستند. ایشان به اشاره ی قرآن مبنی بر عدم یاد خدا که موجب سختی برای انسان میشود اشاره ودوعامل آسایش ووآرامش را موجب احساس خوشبختی در زندگی دانستند.وی عدم وجود آرامش در زندگی را مانع خوشبختی دانسته و وترک واجب را گناه برشمردند.ایشان به مسئله ی حجاب اشاره ولزوم حجاب برای خانم ها را متذکر وآفات عدم حجاب رابیان داشته و لطافت و,عاطفه ی زن و جنس زن را لازمه حجاب بیشتردر زنان دانستنه ومصادیق حجاب وآفات بی حجابی را رابیان داشتند. وی یکی از عوامل موفقیت در زندگی حضرت زهرا و حضرت علی را پایبندی به ارزش های اخلاقی برشمرد و افزود: زندگی که براساس عمل به ارزش های اخلاقی پایه ریزی شود، هیچ گاه از هم پاشیده نخواهد شد و این ارزش های اخلاقی در هر عصری ثابت و لایتغیر است و تنها مصادیق آن نسبت به هر دوره و زمانی تغییر می کندو سلامتی وامنیت را دو نعمت بزرگ برشمرده ومحدودیت های موجود در دین را در جهت مصونیت وآرامش دانست.حجت الاسلام دهنوی در ادامه به مصادیق حرام از جمله موسیقی های حرام ،روابط دختر و پسر ،روابط با نامحرم ،آفت های شبکه هاب اجتماعی ،ماهواره و...اشاره وآسیب های آنهار را زیانبار و غیر قابل جبران برشمرده وعواقب روابط دختر و پسر قبل از ازدواج را بیان و آن را سبب سوء ظن و بی اعتمادی و دراکثریت موارد منجر به طلاق دانست. ایشان 33درصد قتل های فجیع را در راستای موارد ناموسی دانسته وبه تحقیقات غربی ها در مورد باید ها ونباید های دین ما اشاره و صحت درستی های دین اسلام وتایید آن توسط دانشمندان غربی بیان داشته ومصادیق آن را بیان داشتند. ایشان در پایان سخنان خود ضمن ابراز مراتب تشکر با پاسخ به سئوالات حاضرین و چند دعا سخنان خود را خاتمه دادند.

حجت الاسلام دهنوی مواردی چون صداقت، احترام به یکدیگر، وفاداری ، فداکاری و از خودگذشتگی را با توجه به سیره و سبک زندگی حضرت علی و حضرت زهرا از جمله ارزش های اخلاقی فراموش شده در زندگی امروز جامعه اسلامی بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها