خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: در بیمارستان صحرایی شهدای وحدت 2 مستقر در شوسف، 24 آذر روز سوم این طرح یک هزار و 929 نفر مراجعه کردند که از این تعداد 6 هزار و937خدمت ارائه شده و 33 مورد جراحی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۲۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

دکتر محمدرضا فخر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: بیمارستان صحرایی شهدای وحدت 2 یا بیمارستان سیار ثامن الائمه از 22 تا 27 آذرماه به همت بهداری رزمی مرکز شمال شرق نیروی زمینی سپاه برپا شده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی استان مشغول ارائه خدمت به مردم محروم منطقه شوسف نهبندان هستند.

وی عنوان کرد: این بیمارستان با استفاده از سازه های کانکسی تجهیز شده و اقداماتی شامل ویزیت عمومی ، تخصصی، تزریقات، پانسمان نوار قلب، رادیولوژی و سونوگرافی و نیز اعمال جراحی را به صورت رایگان ارائه می کند.

وی افزود: در 24 آذر روز سوم این طرح یک هزار و 929 نفر مراجعه کردند که از این تعداد 6 هزار و937خدمت ارائه شده و 33 مورد جراحی صورت گرفته است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی گفت: تعداد افراد جهادگر در این بیمارستان صحرایی 160 نفر است که تعدادی از بهداری شمال شرق مشهد و تعدادی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی در این طرح حضور دارند.

وی ادامه داد: همکاران ما از خراسان جنوبی شامل 14 نفر متخصص، 8 نفر دندان پزشک و 24 نفر پزشک عمومی از ابتدای طرح و غربالگری تا پایان طرح حضور دارند.

فخر خاطرنشان کرد: همزمان با بیمارستان صحرایی اعزام تیم های تخصصی به روستای طبسین نهبندان شامل متخصص زنان، سونوگرافی، قلب، اطفال، چشم و بینایی سنج بوده است.

وی بیان داشت: در منطقه طبسین به نزدیک 600 نفر خدمت ارائه شده است. و داروی رایگان تحویل گرفتند و تعدادی هم متناسب با نیاز به بیمارستان های استان و شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد شهرستان نهبندان ضمن برگزاری آموزش های بهداشتی اقدام به توزیع بسته لوازم بهداشتی هم بین دانش آموزان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها