مشاور رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام‌معظم رهبری گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده را باید یک فرصت دانست تا در اغلب سیاستگذاری‌های کلان کشور توجه به پیوست خانواده جدی‌تر گرفته شود و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی و ... خانواده محور باشد.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۲۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر سید حسن موسوس‌چلک پیش از ظهر امروز در همایش «تحکیم خانواده» که در سالن جلسات بهزیستی استان مرکزی برگزار شد با اشاره به جایگاه مهم خانواده به عنوان اساس یک جامعه گفت: کشورهایی موفق هستند که از خانواده سالمی برخوردار باشند چراکه بهترین و سالم ترین جامعه‌ها از کانون خانواده رشد می‌کند.

وی افزود: در عصر حاضر دشمنان بنیان خانواده را نشانه گرفته‌اند چراکه می‌دانند اگر خانواده‌ها آسیب ببینند قطعا جامعه نیز آسیب جدی خواهد دید.

رئیس مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: موضوع اصلی در سازمان بهزیستی مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق است که باید در این راستا گام بسیار مهمی برداشته شود.

موسوی‌چلک در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری گفت: ابلاغ سیاست های کلی خانواده را باید یک فرصت دانست تا در اغلب سیاستگذاری‌های کلان کشور توجه به پیوست خانواده جدی‌تر گرفته شود و برنامه‌ریزی‌های اجتماعی و فرهنگی و ... خانواده محور باشد.

وی افزود: آمار طلاق و زنان سرپرست خانوار در کشور بسیار بالاست و متاسفانه سیر صعودی را طی می‌کند که این امر در کشور ما نگران کننده است.

موسوی‌چلک با اشاره به افزایش خشونت‌های خانوادگی گفت: خشونت خانوادگی و اعتیاد مولفه‌هایی هستند که امروز در خانواده‌های با آنها درگیر هستیم.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: با توجه ورود فضای مجازی به حریم خانواده‌ها و استفاده بیشتر از این فضا در زندگی‌های شاهدیم که زمان گفتگو بین افراد خانواده به شدت کاهش یافته و متاسفانه فرزندان محبت را در بیرون از فضای خانواده جست وجو می‌کنند.

وی افزود: در این روزها حرمت‌ها در خانواده‌ها شکسته شده است فرزندان حرمت والدین را حفظ نمی‌کنند و اگر این روند در جامعه ادامه پیدا کند قطعا آسیب آن را در درون خانواده خواهیم دید.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در جامعه ما یک هدف کلان برای خانواده‌ها وجود ندارد اگر هم وجود داشته باشد از انسجام و اقتدار لازم برخوردار نیست؛ جامعه ما جامعه‌ای خانواده محور است باید برای سلامت روانی آن تلاش کرد و گام عملی برداریم.

موسوی‌چلک بیان کرد:  یکی از دلایل افزایش رابطه‌های مخرب زناشویی در جامعه نبود احرترام در خانواده‌ها است و این معضل بدون شک بر فرزندان نیز تاثیر جبران ناپذیری خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به دیوار مهربانی که در سراسر کشور رایج شده بود اشاره کرد و گفت: اگر ما به اطراف خود نگاه می کردیم افراد مستحق زیادی می دیدیم که می توانستیم کمکهای خود را به آنها دهیم و دیگر نیازی به دیوار مهربانی نبود .

موسوی‌چلک تصریح کرد: امروز همه یک نقاب بر صورت خود زده‌اند در حالیکه برای رفع این معضل نیازمند مهربانی در جامعه هستیم و باید برای ارتقای جامعه تلاش کرد و نقاب را از صورت برداشت و با هویت واقعی تلاش کرد.

رئیس مددکاران اجتماعی ایران تصریح کرد: بایستی در جامعه به مطالبه‌گری بپردازیم و مشکلات را شناسایی و بررسی کنیم چراکه اگر خانواده آسیب ببیند قطعا جامعه نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

موسوی چلک گفت: اگر می‌خواهید در جامعه شاهد پویایی و پیشرفت باشید باید از خود شروع کنید و منتظر نباشید که فردی از خارج از مرزها بیاید و برای شما تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکز یکی از استان هایی است که پس از ابلاغ شدن پیام سال در راستای آن به تشکیل جلسات و گروها برای عملی کردن ان هدف اقدام میکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات