رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

صنایع دستی ریشه دراصالت وفرهنگ بومی زنجان دارد

صنایع دستی بلاخص فرش ریشه در اصالت و فرهنگ بومی استان زنجان است .
کد خبر: ۸۷۹۲۸۵۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان همکاری بخشهای مختلف دولتی و غیر دولتی را حاصل حضور خوشه فرش استان در این نمایشگاه دانست و گفت: شرکت دراین نمایشگاه زمینه ساز توسعه صادارت فرش استان و نقطه عطفی در افزایش میزان اشتغال و بازگشت به نقطه اوج این صنعت دراستان باشد.

جمیلی تولید صنایع دستی بلاخص فرش را ریشه دراصالت وفرهنگ بومی زنجان دانست و افزود: این نمایشگاه تبلورعزم مسئولین استان برای رشد وتوسعه اقتصادی استان است از اینرو این حرکت نیازمندمشارکت همگانی است .

کلانتری نائب رئيس اتاق زنجان نیز حمایت از تشکلها و NGOها را از جمله رسالت های اتاق برشمرد و گفت: بی شک اتاق زنجان از هیچ تلاشی جهت حمایت از خوشه فرش استان فروگذاری نخواهد نمود لکن افراد دخیل در صنعت فرش نیز باید ضمن ریسک پذیری با اعتماد به نفس در رشد و شکوفایی این صنعت تلاش نمایند.

جعفری نماینده شرکت شهرکهای صنعتی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد اتاق زنجان در حمایت از فراهم نمودن شرایط جهت حضور صنعتگران و تجار فرش استان دراین نمایشگاه اظهار داشت شرکت شهرکهای صنعتی براساس دستورالعملهای خود موظف به حمایت از کنسرسیومهای صادراتی به لحاظ مادی و معنوی است و از کلیه طرحها و برنامه های که منجر به تحقق اهداف صادراتی و ارزآوری به استان شود حمایت می نماید.

در ادامه فیروزه حاجی علی اکبری مدیرعامل خوشه فرش استان نیزضمن قدردانی از زحمات اتاق زنجان به جهت حمایت گسترده از ایجاد خوشه فرض و توجه به این صنعت در استان، شرکت در این نمایشگاه را برای استان بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد متاسفانه در حال حاضر بازاریابی های لازم در خصوص فرش زنجان به درستی صورت نمی گیرد لذا حضور صنعتگران ما دراین نمایشگاه می تواند نقطه عطفی برای این صنعت باشد.

وی حضور در ۳ نمایشگاه خارجی دیگر را از برنامه های خوشه فرش استان دانست و تاکید کرد بی شک یکی از مهمترین مشکلات ما در امر توسعه بازار تولید بدون در نظر گرفتن سلایق مشتریان است.

وی حضور در نمایشگاه های بین المللی را یکی از راههای مهم ورود به بازارهای بین المللی دانست و تصریح نمود فرش استان در سنوات گذشته از طریق اتحادیه ها به نوعی به این بازارها صادر شده است لذا مصرف کنندگان با فرش استان تا حدی آشنا هستند لکن جهت معرفی بهتر فرش زنجان حضور در این نمایشگاه بسیار مهم و حیاتی بود.

گفتنی است، نمایشگاه دموتکس آلمان از ۲۵دی ماه به مدت سه روز برپا می گردد و کلیه هزینه های مالی حضور در این نمایشگاه از سوی اتاق زنجان تامین گردیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار