در راستای قانون بهبود فضای کسب‌وکار اولین مجمع عمومی انجمن زیتون استان زنجان باهدف ساماندهی فعالیت در حوزه تولید زیتون و جذب سرمایه‌گذاران درزمینه فرآوری این محصول به همت اتاق بازرگانی زنجان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۶۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در این نشست رئيس اتاق بازرگانی زنجان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این انجمن با اشاره به جایگاه استان زنجان در تولید زیتون گفت: استان زنجان جایگاه ویژه ای در تولید این محصول استراتژیک در کشور دارد وبا تشکیل این انجمن می‌توان علاوه برافزایش ارزش اقتصادی این محصول سهم‌پذیری استان زنجان از کشاورزی ملی را افزایش داد

غلامحسین جمیلی در ادامه بااشاره به نقش و جایگاه اتاق های بازرگانی در سطح ملی افزود: متاسفانه علی رغم افزوده شدن کشاورزی به وظایف اتاقهای بازرگانی این بخش در کل اتاقهای بازرگانی مغفول مانده و کمتر بدان توجه می شود که سعی در جبران آن داریم.

وی تشکیل این انجمن را انعکاس انتظارت استانی در سطح ملی ذکر کرد و اظهار داشت: در صورت تشکیل این انجمن اعضا خواهند توانست به عنوان تشکل استانی همتراز با انجمنهای ملی فعالیت نمائید و در تصمیمات کشوری تاثیرگذار باشند.

رئیس اتاق زنجان با تاکید بر حمایت اتاق زنجان از تشکلهای استانی خاطر نشان کرد : اتاق زنجان بر کلیه فعالیتهای این انجمن بصورت مستمر نظارت خواهد داشت و در تمامی مواردی که منجر به ایجاد چالش در منافع زیتون کاران استان گردد با جدیت برخورد خواهد نمود

این مقام مسئول در ادامه افزود: ظرف ۴ سال گذشته ۷ انجمن در اتاق شکل گرفته است که امیدواریم این انجمنها بتواند در احقاق حقوق اعضاء خود نقش موثری را ایفا نماید.

رئيس اتاق زنجان ضمن اشاره به حمایت مالی اتاق زنجان از انجمنهای صنفی استان قول داد در صورت رضایت حداکثر اعضاء از محل اعتبارات اتاق زنجان حمایت مالی از این انجمن صورت گیرد.

فلاح عضو شورای ملی زیتون کشور نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد اتاق زنجان در تشکیل این انجمن اظهار داشت شورای ملی زیتون در حال حاضر بدلیل نبود نماینده اتاق ایران فعالیت چندانی نداشته که امیدواریم از این پس با حضور آقای جمیلی به عنوان نماینده اتاق ایران در این انجمن شاهد افزایش فعالیتها و تعاملات این شورا باشیم .

براساس تصمیمات این انجمن روزنامه مردم نو به عنوان روزنامه رسمی این انجمن انتخاب شد.

همچنین در این مجمع یونس قاسمی، سید کاظم اصغری و علی نقی رسولی به نمایندگی از باغدار ان ، مهدی عباسی به عنوان نهال کار، عباس امینی تاجر و سید حمزه جعفری و علی اصغر چراغی به نمایندگی از واحدهای فرآوری زیتون به سمت اعضاء اصلی هیات مدیره این انجمن تعیین شدند. علی اصغر حیدری نیز به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شد

لازم به توضیح است حق عضویت دراین انجمن مبلغ یک میلیون ریال در سال از سوی اعضاء تعیین گردید.

ارسال نظرات