خبرهای داغ:
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بحران ساختاری، اصلی‌ترین مشکل در کشور است، نیاز امروز ما جراحی ساختاری و سیستماتیک در کشور است.
کد خبر: ۸۷۹۲۸۷۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در نجف‌آباد، ابوالفضل ابوترابی ظهر امروز در یک‌صد و ششمین شورای استانی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان که در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد برگزار شد، با اشاره به تحولات خاورمیانه گفت: تحولات خاورمیانه بعد از 6 سال به نفع مقاومت و به شکست استکبار منجر شد و امروز شاهد تولد دوباره در خاورمیانه هستیم.

وی به اهمیت نقش ایران در تحولات خاورمیانه نیز اشاره کرد و افزود: امروز ایران در منطقه خاورمیانه دارای چنان قدرتی شده است که حتی کشوری چون روسیه به عنوان یک ابرقدرت از ایران تمکین می‌کند و برای چندمین بار برای سیاست‌های کشور از رهبر معظم انقلاب نظرخواهی می‌کند و به سربازان ایران به خاطر شجاعت و لطافتشان غبطه می‌خورد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه دیگر سران کشورها به رهبر معظم انقلاب نیز گفت: نامه رئیس جمهور سابق برزیل و نامه معنوی پاپ به رهبر معظم انقلاب همه گواه قدرت انقلاب و تفکر این نظام در کل جهان است که امروز با آزادسازی حلب، شاهد تولد دوباره بسیج در کل منطقه خاورمیانه هستیم.

وی به برخی فرمایشات رهبری درباره تحولات منطقه و همراهی برخی کشورهای عربی هم چون مصر نیز افزود: تمایل مصر به ایران بعد از تأکیدات رهبری و خروج ارتش مصر از یمن و شکل‌گیری انصارالله، طلیعه مبارکی را رقم زده است که شاهد نصب عکس‌های رهبری در قاهره هستیم و تدبیرات هوشمندانه رهبری امروز این نظام را تبدیل به ابرقدرت منطقه‌ای کرده است.

ابوترابی مشکل اصلی نظام را مربوط به مشکلات داخلی دانست و افزود: اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی، سوء مدیریت‌ها و نفوذی‌ها که رهبری بسیار به آن تأکید کرده‌اند از مشکلاتی است که متأسفانه هر روز در حال افزایش است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی درباره مشکل اصلی کشور نیز خاطرنشان کرد: بحران ساختاری اصلی‌ترین مشکل در کشور است، بروکراسی‌هایی که 90 درصد بودجه کشور را می‌بلعد و حقوق‌های نجومی که حتی زمزمه‌های برادر یکی از مسؤولان در این قضایا به گوش می‌رسد، نیاز امروز ما جراحی ساختاری و سیستماتیک در کشور است.

وی طرح تحول سلامت را یکی از این مشکلات ساختاری بیان کرد و افزود: با آنکه در طرح تحول سلامت بسیاری از مشکلات مردم حل شد، ولی متأسفانه امروز این کشتی به گل نشسته است و چندین ماه از عدم پرداخت هزینه‌ها به این مجموعه‌ها می‌گذرد و چنین طرح عظیمی چون ساختار سیستماتیکی در ابتدای کار نداشته است، امروز دچار چنین مشکلاتی هستیم.

ابوترابی در پایان گفت: شما بسیج جامعه پزشکی می‌توانید تغییر اساسی و پشتوانه‌ای محکم برای ایجاد یک اندیشکده در زمینه بررسی مسائل ساختاری نظام باشید و اگر بخواهیم مثل گذشته کشور را اداره کنیم، هر روز شاهد اختلاس‌های بیشتری خواهیم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها