اسد:

آزادسازی حلب یک مبدأ تاریخی است

رئیس جمهور سوریه در پیامی آزادسازی حلب را یک مبدأ تاریخی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۹۲۹۶۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه، در پیامی به مناسبت آزادسازی حلب، این پیروزی را یک مبدأ تاریخی عنوان کرده است.

وی روز پنج‌شنبه گفت به برکت مقاومت، پایداری مردم و جان‌فشانی‌های ارتش و کسانی که از حلب حمایت کردند این برهه از زمان تاریخ‌ساز شد.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین ادامه داد تبریک به مناسبت آزادسازی حلب در تمامی شبکه‌های اجتماعی منتشرشده است اما من می‌خواهم بگویم که نبرد حلب تاریخ‌ساز شده است.

پیام اسد در حالی منتشر شده که از روز پنج‌شنبه با برقراری آتش‌بس، مقدمات خروج غیرنظامیان و همچنین معارضانی را که در مناطق شرقی حلب تحت محاصره قرار گرفته بودند، فراهم شد.

شهر حلب طی ماه‌های گذشته صحنۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی بوده است.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.

سربازان سوری در عملیات خود از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه برخوردار بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌ مرگبار است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد جنگ در سوریه تاکنون بیش از 470 هزار کشته برجا گذاشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار