فرماندار تربت حیدریه:

اگر اقتصاد کشور بومی و دانش بنیان شود به قدرت اقتصادی در منطقه و حتی جهان می رسد

فرماندار تربت حیدریه گفت: اگر اقتصاد کشور بومی و دانش بنیان شود به یقین قابل رقابت خواهد بود و استفاده صحیح مردم از این دانش ها و تولیدات باعث قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حتی جهان می شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۹۹۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن فتحی نیا عصر روز گذشته در همایش ملی "دانشگاه محور توسعه" که با حضور دانشجویان بسیجی، مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در محل دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد در جمهوری اسلامی ایران دولتی بوده و رقابت پذیر نمی باشد، لذا باید با استفاده از ظرفیت های داخلی اقتصاد کشور را بومی و مقاوم سازی کرد.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد کشور دانش بنیان نیست، افزود: تورم و رکود و حتی رکود تورمی گریبان اقتصاد کشور را هر روز می فشارد و جامعه دانشگاهی نقش اساسی و مهمی در رصد مشکلات اقتصادی و ارائه راهکار و برنامه ها برای حل این معضل دارند.
 
فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: باید اقتصاد مقاومتی را با محوریت بخش خصوصی و مردم فعال کنیم زیرا هر زمان مردم در صحنه حاضر شدند کارنامه درخشان و موفقی رقم خورده است.
 
فتحی نیا خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد کشور بومی و دانش بنیان شود به یقین قابل رقابت خواهد بود و استفاده صحیح مردم از این دانش ها و تولیدات باعث قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و حتی جهان می شود.
 
دبیر علمی و دانشیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور در ادامه این همایش بر لزوم استفاده از سرمایه های اجتماعی و نمادین تاکید کرد و گفت: برخی افراد وقتی عنوان سرمایه را می شنوند ناخودآگاه به یاد پول می افتند در صورتیکه احیای سرمایه های اجتماعی مانند اعتماد و همچنین سرمایه های نمادین مانند اشخاص و بزرگان هر کشور و منطقه سودآوری بالائی برای آن منطقه دارد.
 
صادق ایماندوست اذعان کرد: در جامعه امروز هر میزان سرمایه اجتماعی اعتماد را بالا ببریم به همان میزان به توسعه و اقتصاد کشور کمک کردیم و بالعکس به هرمقدار این عرصه پائین بیایید بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده می شود.
 
مشاور کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این همایش اظهار داشت: نسخه شفا بخش مشکلات معیشتی مردم، اقتصادی دانش بنیان و مقاوم است که با عبور از چالش هائی مانند تحریمها، عدم استفاده از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نقت، اصلاح قوانین بانکی و مالیاتی و همچنین هماهنگی بین قوا و سازمانها محقق می شود.
 
محمد حسین کریم بیان داشت: اقتصاد مقاومتی اگر بر اساس نقشه راه و فرآیند دانش بنیان به پیش برود بسیار موثر است و توسعه و آبادانی اقتصادی را در برنامه افق ۱۴۰۴ را در پی خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بر مبنای اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان تدوین شده، افزود: آنچه که مهم است اقدام و عمل در اجرای با کیفیت این برنامه ها می باشد که کشور را به پیشرفت می رساند در غیر اینصورت تنها شعار دادیم و کاری از پیش نبردیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار