امام جمعه موقت تهران گفت: تصویب طرح ده‌ساله تحریم‌ها علیه ایران در حقیقت همان نقض توافق هسته‌ای و برجام است.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۰۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله امامی کاشانی  امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: در دوره آخر‌الزمان مشکلات به‌اندازه‌ای برای جهان اسلام زیاد می‌شود که زمانی که یک نفر از قبر کسی عبور می‌کند و می‌بیند مرده‌ای در دل خاک است می‌گوید کاش من به‌جای تو خوابیده بودم، لذا همه مردم به‌ویژه جوانان که دعای آنها مستجاب است، برای فرج امام زمان(عج) دعای بسیار کنند.

وی افزود: سؤال پیش می‌آید این بی‌سروسامانی که در دنیا وجود دارد، سرمنشأ آن از کجاست؟ و از کجا شروع می‌شود؟ در پاسخ باید گفت یک نقطه آن دجال و نقطه دیگر نیز سفیانی است. در حقیقت دجال طبق احادیث کافر است و سفیانی نیز در کشورهای مسلمان وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: سفیانی که در دست دجال است، هم‌اکنون هم می‌بینیم جهان اسلام را به‌هم می‌ریزند. اوضاع امروز این‌چنین است، در مسئله حلب و سوریه نیز این موضوع را به‌وضوح مشاهده می‌کنید.

امامی کاشانی  در ادامه اضافه کرد: مفتی اعظم سوریه اخیراً صحبتی داشت که من از او و همچنین عزیزانی که به مناسبت هفته وحدت به کشورمان آمدند تشکر می‌کنم،‌ همچنین لازم است از دست‌اندرکاران کنفرانس اسلامی نیز تشکر کنم.

وی ادامه داد: حلب نقطه‌ای بود که در آن آمریکا (در حقیقت دجال کنونی) به آن نفوذ کرد. دجال درواقع به آمریکا و صهیونیست تطبیق می‌کند و سفیانی نیز بر عرب، آل‌سعود، تکفیری و داعش منطبق می‌شود؛ چراکه احادیث زیادی در این رابطه داریم. تروریست‌ها اسلام را چنین معنا کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اضافه کرد: خدا را شاکریم که حلب آزاد شده و مسلمانان بر کفر پیروز شدند. در حقیقت مردم حلب بر دار و دسته سفیانی‌ها و دجال پیروز شدند و نتیجه آن عقب‌نشینی دجال و سفیانی‌ها بود که تعبیرها نشان می‌دهد دنیا چقدر تاریک است. مدام در رسانه‌ها و تلویزیون‌هایشان می‌آمدند و می‌گفتند حلب سقوط کرد که در پاسخ به آنها باید گفت اگر تروریست می‌آمد و کشور شما را می‌گرفت، آیا کشور شما سقوط کرده بود؟ پس حلب سقوط نکرد، بلکه آزاد شد. همان‌طور که داعش حکم اعدام بسیاری را در عراق صادر می‌کند و بعد می‌گویند حکم اعدام در دادگاه شرعی شلکوک صادر شده است! می‌آیند که نام شرعی روی این اعدام‌ها می‌گذارند با همان ظلم‌ها و وارونه کردن حقیقت‌ها و دروغ‌پردازی می‌خواهند کار خود را پیش ببرند که تنها راه‌حل در این میان مقاومت است.

وی در ادامه ضمن تبریک به مردم سوریه در پی آزادسازی حلب عنوان کرد: این مقاومت مردم بود که حلب را به پیروزی رساند. در حقیقت مقاومت نتیجه فتح شیرین حلب بود. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً خطاب به دوستان جهاد و جنبش اسلامی فرمودند؛ فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و با حوادثی که ایجاد می‌کنند می‌خواهند فلسطین به فراموشی سپرده شود.

امامی کاشانی  در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صبر و استقامت تنها راه مقابله با استکبار است، استقامت در حقیقت راه نجات اسلام است و راه خذلان و بدبختی صهیونیست‌ها و کفر مقاومت است. به‌زودی صهیونیست‌ها نابود می‌شوند، ان‌شاءالله تمام سوریه و هر گوشه و کناری که در دست اشغال این اراذل و اوباش (دجال و سفیانی) هستند، به‌زودی خلاص خواهند شد و همچنین عراق، کشور اهل‌بیت(ع) نیز به‌زودی از قوم خبیث تکفیری‌ها و داعش نجات پیدا خواهد کرد؛ چراکه این گروهک‌ها اسلام را به میل خود معنا می‌کنند و حقایق را این‌چنین وارونه نشان می‌دهند.

وی با اشاره به تصویب طرح تمدید ده‌ساله تحریم‌‌های ایران از سوی سنای آمریکا عنوان کرد: استکبار همواره حقایق را وارونه معنا می‌کند همان‌گونه درباره تمدید تحریم‌ ده‌ساله دیدیم، 10 سال تحریم کردند و پس از آن تمدید کردند و بعد گفتند تمدید نقض توافق هسته‌ای نیست، این تمدید است. 10 سال تمام شده، آنها دوباره تمدید کردند؛ آیا این به‌معنای تحریم نیست؟ این نقض توافق هسته‌ای و برجام است. اینکه یک چیزی بدیهی است، دنیا این را می‌گوید، قرار نبود این‌کارها را بکنند، قرار بود اگر هم شد اوباما آن را وتو کند، چرا از وتو خودداری کردند؟ چرا آن‌همه حرف‌هایی که زدند رها کردند؟ این همه عهدشکنی و دروغ؟ چه پاسخی در قبال این عهدشکنی‌ها دارند؟ اما ایران و جمهوری اسلامی صداقت، امانت، تقوا و نظام اسلامی خود را که بر اساس عقل و دین استوار است را نشان داد. در تمام این مراحل راه صحیح را گفت و عنوان کرد که ما در برابر کار شما چنین می‌کنیم، ولی دیدیم که آمریکا عهدشکنی کرد و قابل‌اعتماد نیستند.

«دنیای 8-7 میلیارد روی زمین بدانید که اینها عده کمی هستند که گرداننده تبلیغاتند، اما شما بدانید و چشمانتان را باز کنید و ببینید چه کسی برحق و چه کسی باطل است. نظام جمهوری اسلامی بحمدالله با اقتدار و عزت پیش می‌رود و راه هم همان است که اهل‌بیت(ع) فرمودند: «علیکم بالصبر و الانتظار». آنها که اهل فن و علم در دنیا هستند نوشتار و گفتارهایشان همه این است که آن دین و منطقی می‌تواند در دنیا عرض اندام کند که بر اساس قرآن و اکنون ام‌القرای آن کشور اسلام و ایران است».


ارسال نظرات