امام جمعه آستانه اشرفیه:

ریس جمهور آمریکا می توانست مصوبه قانونی را وتو کند/تمدید تحریم ها نقض برجام است

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه ریس جمهور آمریکا می توانست مصوبه قانونی را وتو کند گفت: آمریکا براساس قانوگذاری داخلی در نظام بین الملی دخالت کرد و از نظرحقوق بین المللی این پذیرفته نیست.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۲۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از آستانه اشرفیه؛ حجت الاسلام والمسلمین ساجدی امام جمعه شهرستان در خطبه نماز جمعه امروز این شرستان با بیان اینکه اخلاق نیکو پیامبر (ص) به خلق عظیم تعبیرشده اظهار کرد: اخلاق مدارای پیامبر بخش مهمی از ویژگی فردی و شخصی آن حضرت است که از عوامل جذب افراد به تشیع و اسلام وحتی مخالفین است.

وی تصریح کرد: پیشرفت اسلام مرهون اخلاق نیکو پیامبر (ص) واهل بیت (ع ) است.

امام جمعه آستانه اشرفیه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نوجوان در جشن تکلیف و اقامه نماز جماعت گفت بنا به فرموده رهبر انقلاب جشن تکلیف جشن تشرف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم و قابلیت دریافت ماموریت الهی در رسیدن به سعادت وخوشبختی است.

حجت الاسلام والمسلیمن ساجدی همچنین با اشاره به سفارشات و تاکیدات رهبری خطاب به نوجوانان یادآورشد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: «نوجوانان خودشان را به دانش و درس خواندن تجهیز کنند و سلامت فکری و جسمی خود را تامین کنند».

وی با بیان اینکه راه دست یابی به سلامت فکری و جسمی ورزش، تغذیه مناسب و توجه معنوی (دعا و توسل ..) و یادشهدا است گفت: نماز اول وقت و توجه و انس دائمی به قرآن با معنی و تفسیر از راه های تحقق سلامت فکری و جسمی است.

حجت الاسلام ساجدی با تاکید بر حفظ روحیه فداکاری در جامعه یادآور شد: حفاظت از انقلاب اسلامی و عزت ملی را مرهون فداکاری شهیدان هستیم زیرا اگر فداکاری ها و شهادت طلبی آنها نبود نهال نوپای  انقلاب در برابر طوفان های سخت از بین می رفت.

وی ادامه داد: از شرایط استمرار و ناکامی دشمنان در مقابل نظام اسلامی احساس مسئولیت همگانی مسئولان و مردم است و همه آحاد مردم و مسئولین باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

امام جمعه آستانه اشرفیه اضافه کرد: یاد شهدا حسنه ماندگار، صدقه جاریه و حرکتی در دفاع از نظام اسلامی است.

 وی در ادامه با اشاره به 27 آذر سالروزشهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: شهید مفتح ارتباط فکری فرهنگی با چهره های دانشگاهی داشت.

حجت الاسلام ساجدی با بیان اینکه ریس جمهور آمریکا می توانست مصوبه قانونی را وتو کند خاطرنشان کرد: با توجه به توافقاتی که در سند برجام در خصوص عدم تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران نهادینه شده اما شاهد آنیم که آمریکا براساس قانوگذاری داخلی در نظام بین الملی دخالت کرد و از نظرحقوق بین المللی این پذیرفته نیست چرا که موازین بین المللی بر موازین داخلی مقدم است، ریس جمهور آمریکا میتوانست مصوبه قانونی را وتو کند اما این کار را نکرد بنابراین مسئولین کشور به اتفاق مقام معظم رهبری این اقدام آمریکا را نقض برجام دانسته اند.

ارسال نظرات