نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

وحدت ملت‌های اسلامی مهم‌ترین عامل برای مقاومت در برابر دشمن است‌

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت گفت: امروز همه مسلمانان باید تلاش کنند تا اقدامات استکبار جهانی در راستای ایجاد تفرقه در دنیای اسلام ناکام بماند.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۳۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کلانشهر اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: اگر کسی به دنبال سعادت دنیا و اخرت باشد باید تقوای الهی پیشه کند چراکه قرآن کریم می‌فرماید مهم‌ترین عمل، تقواست. تقوا زمینه تقرب و احساس همراهی و همنشینی با خدا را در انسان ایجاد می‌کند.

وی افزود: تقوای الهی بهترین توصیه در روز جمعه است. افضل اعمال در این روز صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است. براساس روایات بهترین عمل عبادی نیز صلوات و مایه استجابت دعا است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه یکی از مهمترین آثار و نشانه‌های تقوی بزرگ شمردن خداست، گفت: براساس آیه یاد شده اگر انسان با تقوا باشد از کفار و منافقین تبعیت نمی‌کند اگر کسی به خدا اعتقاد نداشته باشد بنده خدا نمی‌شود؛ بلکه بنده دشمنان خدا می‌شود.

وحدت رمز موفقیت مسلمانان است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به وحدت بین مسلمانان گفت: تمام تلاش دشمنان بر هم زدن اتحاد و همدلی بین مسلمانان و ایجاد نفاق و چند دستگی بین جوامع اسلامی است تا بتوانند برنامه های خود را پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با یگانگی و همدلی بین مسلمانان، دشمنان دین اسلام راه به هیچ جا نبرده و مانند همیشه سرافکنده خواهند شد.

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به وحدت خوبی که بین فِرق مختلف اسلامی وجود دارد، گفت: همین موضوع باعث شده تا دشمنان در طول دوران انقلاب اسلامی نتوانند خدشه ای به کشور وارد کنند.

وی بیان کرد: خوی استکباری در وجود مستکبران است و نمی‌شود به آنان اعتماد کرد. بهترین راه استقلال و ایستادگی در مقابل بدخواهان نظام و ملت ایران تکیه آموزه‌های قرآنی و الگو قرار دادن ائمه و حضرت محمد(ص) است.

جامعه نیازمند عدالت است

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به عدالت جهانی گفت: در فرهنگ اسلامی به عدالت اجتماعی تاکید بسیاری شده است ولی باید برای گسترش آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید در این زمینه افراد متخصص،کارآمد، لایق و شایسته تربیت کرد چرا که جامعه بشریت به عدالت نیازمند است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به دریافت مالیات و خرج آن در راستای رفع مشکلات جامعه به مظنور خدمت هرچه بیشتر به نیازمندان گفت: وقتی مالیاتی را دریافت می کنید باید آن را در راستای کمک به مستمندان، فقرا و مستضعفان به مصرف رساند طوری نباشد که هرکس به فکر خودش باشد.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم که دیگران زیاد بخورند و زیاد ببرند باید بین آنها عدالت را برقرار کنیم. اگر پرداخت مالیات در جامعه اصلاح شود به طور یقین 60 الی 70 درصد از مشکلات حل میشود و پیشرفت خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین کارهای که در اسلام حضرت محمد(ص) انجام داد خدمت به جامعه و خوبی در حق دیگران است.

خطیب جمعه اراک تصریح کرد: همه مسلمانان باید در برابر دشمنان ایستادگی کنند و نگذارند دشمنان به حریم آنها تجاوز کند. جهان اسلام بایستی اقتدار و عظمت خود را حفظ کند.

وی بیان کرد: سرزمین اسلامی از منافع های خاک، آب، طبیعت،نفتی، گازی و معدنی خوبی برخوردار است که باید در اراستای آبادانی کشور استفاده کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی باشاره به اینکه آل سعود جز کشورهای اسلامی نیست، افزد: عامل اصلی تفرقه و درگیری بین مسلمانان آل سعود، آمریکا و اسرائیل است که باعث تفرقه در منطقه شده‌اند. آل‌سعود خادمان بیت شریفین نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: ما باید دشمنان خود را بشناسیم و در مقابل آنها هوشیار باشیم و فریب آنها را نخوریم چراکه دشمنان به فکر ایجاد حادثه جدید در دنیای اسلام هستند. آل سعود به عنوان مزدوران انگلیس و آمریکا و اسرائیل به دنبال حفظ منافع دشمنان اسلام در منطقه هستند.

خطیب جمعه اراک گفت: خوشبختانه در کشور اسلامی شاهد مودت و برابری و برادری هستیم ولی این مهربانی کافی نیست باید ادامه پیدا کند. اسلام هرگز اجازه نداده که به نام اسلام دست به جنایت و کودک کشی بزنیم، اگر مسلمانان وحدت داشته باشند می توانند بر چالش ها و مشکلات تسلط پیدا کنند و پیروز شوند.

وی افزود: آل سعود اجازه نمی دهد که جهان اسلام در آرامش باشد و هر بار در پی ایجاد خشونت و آتش افروزی در منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار