خبرهای داغ:
بعد از گذشت ۱۲۱ روز از انتشار گزارش درباره شهید حیدری و عدم توجه مسئولان عرصه ایثار و شهادت استان به شهید شاخص سال،‌ "بی‌مهری مسئولان در معرفی شخصیت شهید خاص همدان ادامه دارد ".
کد خبر: ۸۷۹۳۰۵۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، "مادر آنچه که مرا بدین جا کشانیده نه هوس است و نه ماجراجویی و نه یک شغل، مسئله مهمتر از اینهاست. هزارسال ما در اینجا تحقیر شدیم، بیرون رانده شدیم و حالا پس از هزارسال ما یکبار دیگر به اینجا برگشته‌ایم و خدا را سپاس بر من منت نهاد و در این جمع پذیرفت، امتحان مشکل و سختی است. جامعه اینجا از زمین تا آسمان با جامعه خودمان فرق دارد، و در این آزمایش امیدم به دعای شماست، امیدم به جده بزرگوار شما حضرت فاطمه الزهرا سلام ا… علیها است ".

این جمله‌ها آخرین مکالمات نوشتاری شهیدی است که گویی در گذر زمان قرار است مهجور و نا آشنا در بین ما بماند و بماند تا زمانی‌که به دست آیندگان یعنی همان‌هایی که به چشم خود می‌بینند اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند غبار از چهره برگیرد و رخ بنماید.

آری نویسنده این مطالب همان شهید گمنامی است که زادگاه خود را مرکز دنیا دید و تلاش کرد پس از انقلاب آنجا را آباد کند و بحبوحه جنگ، پس از برجای گذاشتن دلاوری‌های بسیار از خود در جبهه‌های غرب و جنوب، راهی قرارگاه رمضان شود تا در آنجا با حضور در عملیات‌های چریکی و برون مرزی جان تشنه خود را، با نوشیدن از چشمه زلال معرفت توأم با اخلاص، سیراب کند.

رسول حیدری همانی که زمان بستری شد تا او عاشقانه پس از جنگ، درهنگامه بالا کردن فریاد کمک خواهی مردم مسلمان بوسنی به هر دری بزند تا افقی تازه برای این مردم ستم دیده ترسیم کند. مردی که در تقابل رخ به رخ با صرب‌های متجاوز تبدیل به بزرگ مردی شد که حالا مردم بوسنی از ما یعنی هم استانی‌ها و همشهری‌هایش او را بهترمی‌شناسند، برایش یادبود می گیرند و با این کار راه را برای ادامه مسیرش توسط نسل‌های آینده هموار می‌سازند.

رسول حیدری نخستین شهید برون مرزی جمهوری اسلامی ایران امسال از سوی سپاه انصارالحسین(ع) به عنوان شهید شاخص معرفی شد همان که 25 مرداد ماه امسال در گزارشی به موضوع عدم توجه مسئولان حوزه فرهنگ و شهادت همدان به موضوع شهید شاخص استان پرداختیم.

حالا که 117 روز از زمان انتشار آن گزارش می‌گذرد باردیگر به صرافت افتادیم تا ببینیم بعد از این مدت چه برنامه‌ای برای معرفی این شهید معزز در استان برگزار شده است.

*کنگره بزرگداشت شهید حیدری در بهمن ماه برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه شهید شاخص استان با اعلام اینکه در حال حاضر چندین برنامه در سطح شهرستان ملایر،برای معرفی شهید رسول حیدری برگزار شده است، اظهار داشت: در روزهای آینده چند مراسم دیگر مانند یادواره شهید با محوریت معرفی شهید رسول حیدری نیز برگزار می‌گردد.

آیت قربانی درباره زمان برگزاری کنگره بزرگداشت شهید رسول حیدری نیز افزود: متاسفانه این مراسم که قرار بود در ماه‌های آذر و یا دی برگزار شود با تاخیر در بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های این دبیرخانه درباره علل عدم معرفی شهید شاخص استان در دیگر شهرستان‌ها عنوان کرد: متاسفانه از آخرین گفت‌وگوی من با شما تا کنون نتوانسته‌ایم به هدف خود که معرفی شهید شاخص استان به آحاد مردم است دست یابیم.

وی با تأکید بر همکاری همه مسئولان در این عرصه افزود: عدم آشنایی مسئولان با دبیرخانه شهید شاخص استان سبب شده است تا کارها با سرعت کمتری انجام شود به همین دلیل پیشنهاد دادیم که به دعوت سپاه، روابط عمومی ادارات استان در جلسه‌ای، ضمن آشنایی با ما، در روند چگونگی کارها قرار گیرند که این برنامه نیز تا کنون انجام نشده است.

مسئول دبیرخانه شهید شاخص استان با اشاره به برنامه‌های سپاه انصارالحسین(ع) برای معرفی شهید حیدری تصریح کرد: درمعرفی شهید شاخص استان، همه دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند و امیدواریم با همکاری همه تا پایان سال بتوانیم با اجرای برنامه‌های بهتر این شهید معزز را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش تسنیم؛ همان گونه در گزارش قبلی نیز یادآور شدیم، در حال حاضر قریب چهار شورا و کارگروه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعال بوده که در اکثر آنها نیز مدیران کل ادارات موظف به حضور در جلسات برای تصمیم‌گیری هستند، اما متأسفانه با وجود ارائه آمارهای مکرر از سوی مسئولان فرهنگی استان درباره اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثارو شهادت کماکان، برنامه‌ها از یکپارچگی لازم بهره‌مند نبوده و موضوعاتی چون معرفی شهدای شاخص استان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

اینک که جمهوری اسلامی با حضور در جبهه مقاومت مرزهای دفاعی خود را کیلومترها جلوتر از مرزهای خود برده و برای دفاع از مستضعفان و مظلومان شهدای بسیاری را تقدیم می‌کند جای سؤال دارد که چگونه مسئولان فرهنگی استان می‌خواهند مردم را نسبت به اهداف این کار آگاه ساخته و بصیرتشان را افزایش دهند در حالی که برنامه‌ هماهنگ و جامعی برای معرفی شهید رسول حیدری به عنوان نخستین شهید جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزه‌گوبین و فعالیت‌های کم نظیر و مثال زدنی وی در زمان هشت سال دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن ندارند.

نباید فراموش کرد که استان همدان سابقه‌ای درخشان در هشت سال دفاع مقدس داشته و بی‌شک نقشی مهم در پیروزی درجنگ ایفا کرده است.

بنابراین مسئولان فرهنگی استان به ویژه اعضای محترم شورا و کارگروه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهتر است برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را بازنگری کرده و با همدلی و مشارکت بیشتر، وضعیت برنامه‌های حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان را از وضعیت کنونی خارج سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات